2007-04-29, 16:42
Medlem
Dyskletikers avatar
Gokväll!

Jag när en dröm om att någon gång i livet äga ett hus. Jag funderar därför på hur man kommer billigast undan.
En idé jag fick för några veckor sedan går ut på att köpa en relativt billig tomt i utkanten av storstaden där jag bor och låta uppföra följande pjäs:

http://www.luoman.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemi d=119

(Ja, jag är väldigt förtjust i alpstugor)

Nu är min fråga vilka utgifter som man kan räkna med tillkommer?
Vad är en kvalificerad gissning på vad kalaset kan tänkas landa på?

Stommen får jag väl hyra polacker till att sätta upp. Isolering och finlir kan jag fixa själv, dock ingen vvs eller el.

Tacksam för svar

Dyskl.
Citera
2007-04-29, 17:25
Medlem
Balthazaer-s avatar
Louman-stugor är väldigt lätta att sätta ihop själv. Ta med dig en polare eller två så sätter ni upp en såndär på en vecka.

Det enda du behöver köpa förutom stugbyggsatsen är material till grunden, hör efter med Louman exakt vilken typ av grund som är bäst att använda.

Ska du sätta upp isolering behöver du även innerväggar, och då blir det såklart lite pengar till.
Citera
2007-04-29, 17:30
Medlem
Baalzamons avatar
Vad kostar en sån där byggsats, inklusive leverans? Ganska tjusigt, även om huset uppe i loggon var ännu bättre
Citera
2007-04-29, 17:34
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Vad kostar en sån där byggsats, inklusive leverans? Ganska tjusigt, även om huset uppe i loggon var ännu bättre
350 000 ungefär
Citera
2007-12-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
350 000 ungefär

För 350 000 är det då ett fritidshus eller egnahem hus och hur stort får du för de priset?
Citera
2007-12-10, 15:03
Medlem
Fråga

Fråga de som levererar huset, de har säkert erfarenhet och kan sätta ihop en grov kalkyl till dig, det ingår i den servicen de skall lämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in