2007-04-28, 01:31
Medlem
Nemesis1s avatar
Allt som oftast då jag skriver ett FB-inlägg, scrollar eller vad jag nu gör stannar Opera upp... Jag vet att det inte på något sätt beror på datorns internetuppkoppling, för Firefox har inte samma problem, och jag vet också att det inte beror på någon speciell hemsida, för jag har provat att stänga av alla tabbar och börja om helt från början, men det hjälper inte...

Jag har dock inte alltid haft detta problem, utan det har börjat på sistone... Jag vet inte exakt vad som är annorlunda, en teori är att det kan bero på att jag bytt till Kaspersky som antivirus-program, men det är som sagt bara en teori... Har ni några egna teorier??

edit: Snälla moderator, flytta tråden till Windows-supportforumet, jag har Windows XP Pro som operativsystem på denna dator!
Citera
2007-04-28, 09:54
Medlem
Yes...s avatar
Har haft samma problem med Opera sen 9.1 kom ut, den låsta sig ofta på stora sidor med mycket reklam som Flashback.
Gick tillbaka till Firefox eftersom det var så extremt irriterande att behöva starta om Opera hela tiden när man är mitt i att, t.ex, skriva ett inlägg på ett forum.
Samma problem har varit både på Linux och Windows XP för mig, även på olika datorer.

Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2007-04-28, 10:05
Medlem
njetskis avatar
Jag kör Opera 9.1 och har inga sådana problem (och är väldigt glad över att ha lämnat Firefox till förmån för Opera som är mycket snabbare). Prova att köra Opera 8.5 och se om det blir bättre.
Citera
2007-04-28, 11:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Kör ni det med Compiz/Beryl? Har märkt att vissa program renderas mycket långsammare (eller kräver i alla fall långt mer CPU) när jag har Compiz eller Beryl igång. Då kan jag märka av samma effekt som ni pratar om i vissa program.
Citera
2007-04-28, 11:52
Medlem
blueCommands avatar
Övriga OS -> Windows

/Mod
Citera
2007-04-28, 11:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Övriga OS -> Windows

/Mod

Ändring: Fel av mig.
Citera
2007-04-28, 13:02
Medlem
927s avatar
ja det kan va kaspersky, jag minns att det kunde gå segt om en viss funktion va aktiverad. finns det nån funktion som heter något med web?

vilken version av kav använder du?
Citera
2007-04-28, 19:38
Medlem
927s avatar
funktionen web antivirus va det jag tänkte på. jag tror inte att det är den som är problemet men för att utesluta det du kan ju stoppa den och sen testa igen
Citera
2007-04-30, 14:38
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Allt som oftast då jag skriver ett FB-inlägg, scrollar eller vad jag nu gör stannar Opera upp... Jag vet att det inte på något sätt beror på datorns internetuppkoppling, för Firefox har inte samma problem, och jag vet också att det inte beror på någon speciell hemsida, för jag har provat att stänga av alla tabbar och börja om helt från början, men det hjälper inte...

Jag har dock inte alltid haft detta problem, utan det har börjat på sistone... Jag vet inte exakt vad som är annorlunda, en teori är att det kan bero på att jag bytt till Kaspersky som antivirus-program, men det är som sagt bara en teori... Har ni några egna teorier??

edit: Snälla moderator, flytta tråden till Windows-supportforumet, jag har Windows XP Pro som operativsystem på denna dator!

säker på att det inte är en hallucination ?
Tittar det fram små gröna män bakom datorn, blöder väggarna ?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in