2007-04-26, 23:06
Bannlyst
Det är så att mitt NVIDiA geForce 7900 GS har slutat funka i princip helt. Förut kraschade det bara ibland men nu bara sekunder efter att jag startar något spel, vilket som helst. Först flimmrar det till i några sekunder sen låser det sig.
Har kommit underfunn med att källan till mitt problem ska vara filen nv4_disp som fastnar i någon "Endless loop".
Har prövat att installera om till nyaste drivrutinerna från NVIDiA's hemsida men utan lycka, gjordes i felsäkert läge om det har betydelse.

Datorinformation:
Dell Dimension DXP051
Intel(R)
Pentium(R) D CPU 2.80GHz
2.79GHz, 2.00 GB RAM
Microsoft Windows XP Proffesional

Är det någon mer information som skulle vara till nytta om någon skulle kunna hjälpa mig? Skulle formatera/installera om datorn hjälpa mig på något sätt?
En fråga är också, hur vet jag om jag har 32 eller 64Bit Windows?
Ska jag helt enkelt testa äldre eller inofficiella drivrutiner?
Vet att flera andra har haft strul med NVIDia's drivrutiner och hittat många poster om det på olika ställen men inget har funkat för mig, därför antar jag endå att det inte är ett hårdvaru fel eftersom filen nv4_disp nämns på alla ställen.

Tack på förhand.
Citera
2007-04-26, 23:29
Medlem
Du har troligtvis 32Bits..

Varför installera drivisar i felsäkert läge? Kollat tempen när du spelat förut? För det låter som om du bränt GPUn
Citera
2007-04-27, 12:22
Bannlyst
Jag gjorde det i felsäkert läge för avinstallerar jag det utan felsäkert läge så hänger sig filen nv4_disp och jag får bluescreen.
Hur kollar jag tempen? Har garanti kvar på datorn är det bäst att bara ringa dell support och be dom kolla på den eller?
Citera
2007-04-28, 11:10
Bannlyst
Ingen som kan ge lite mer info? Skulle uppskattas, verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in