2003-07-30, 11:19
äldre konto (old)
Ej medlem
[size=18][/size] :?: Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad jag skall skriva till länsstyrelsen för att få kortare spärrtid på körkortet efter en fortkörning som klantigt någ bara var 124 kh/h på 90 väg. Är evigt tacksam på förslag till godkända och fungerande skäl.

Tack på förhand / Fredrik
Citera
2003-07-30, 11:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Om du behöver bilen i ditt yrkesutövande och kommer att lida avsevärd ekonomisk skada av att vara utan bilen så kan det vara något att anföra. Dock ingen garanti att du får tillbkas kortet snabbare för det.

Har funkat för vissa har jag hört.
Citera
2003-07-30, 21:24
äldre konto (old)
Ej medlem
du skall natulig vis kontakta en jurist det kosta ett par spänn men det kan ge mycket till baka,http://www.trafikjuristen.se
Citera
2003-07-30, 23:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag blev av med körkortet en gång för omkörning vid övergångställe.
Eftersom jag hade egen budbil och följdaktligen var i stort behov av körkortet så åkte jag upp till länstyrelsen. Där har dom något som kalla allmänt ombud eller något liknande. Han lyssnade och verkade väldigt förstående, men det blev ingen skillnad i körkortsindragningen.
Detta var ca 1993, så jag vet inte om dom har ändrat policy nu.
Att kontakta en trafikjurist kan vara en bra ide, men det kan nog kosta en slant.
Citera
2003-07-31, 02:40
äldre konto (old)
Ej medlem
En arbetskamrat till mig blev av med sitt körkort pga fortkörning.. Han gjorde så att han drog in jobb i det hela så de fick intyga att körkortet var en betydande för arbetet.. Han fick tillbaka det efter 1 mån
Citera
2003-07-31, 02:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callefjun
En arbetskamrat till mig blev av med sitt körkort pga fortkörning.. Han gjorde så att han drog in jobb i det hela så de fick intyga att körkortet var en betydande för arbetet.. Han fick tillbaka det efter 1 mån

1 månad är väl den normala tiden vid fortkörning. Det beror också på hur fort man har kört.
Citera
2003-07-31, 16:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Nä jag vet inte.. har inte blivigt av med det ngon gång
Citera
2003-07-31, 17:41
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av driver
Citat:
Ursprungligen postat av callefjun

1 månad är väl den normala tiden vid fortkörning. Det beror också på hur fort man har kört.

Min arbetskamrat blev av med kortet i 3 mån,(144 på 110 väg) men fick det nerkortat till 1 mån då vi behöver bilen i arbetet.Ett intyg från arbetsgivaren var allt som behövdes.
Citera
2003-08-01, 00:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Kör utan kort, chansen att snuten stoppar dej är 1% om du kör lagligt!!
Citera
2003-08-06, 10:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Inte bra att köra utan. Men jag fick mitt tillbaks nu efter 2 månader pga fortkörning på 50 väg. Så nu kör man extra försiktigt. jag överklagade mitt
beslut att spärrtiden skulle vara 2 månader. Hade varit bra med 1 månad pga att jag har ett arbete som kräver körkort. Men länsstyrelsen ansåg att
detta inte var någon nödändighet i mitt jobb. Jag håller på med biluthyrning.
är provanställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in