• 8
  • 9
2007-06-03, 18:58
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
tja på vissa arbetsplatser kan det väl vara befogat, jag vill tex inte se kvinnliga fotomodeller snusa, ja egentligen inga kvinnor i huvudtaget

Haha....Nja jag vet inte. Kvinnliga fotomodeller som snusar tycker jag låter relativt OK.

Enda yrket jag på rak arm kommer på där snus inte borde vara tillåtet är kvinnliga kuksugerskor. Kan ju medföra obehag för eventuell kund.
Citera
2007-06-03, 19:13
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accipiter
Är cannabis narkotikaklassat så borde väl för fan nikotin också vara det.

Nikotin ger ingen rus som cannabis.
Citera
2007-06-03, 19:35
Moderator
Falukropps avatar
Fan skrämmande att de försöker förbjuda snus. Känns ju som att hela den här häxjakten på nikotinister i alla dess former bara handlar om nån slags substitut för annan förföljelse. Det är olagligt att förfölja invandrare, homosexuella etc, så istället hittar man en annan grupp att ge sig på.

Visst, snus luktar väl kanske inte så gott i alla näsor. Men mycket hellre en snusare eller rökare som sätter sig bredvid en på bussen än nåt 150 kilos fläsklass som tar upp sitt säte plus halva mitt och stinker brottarbralla. Ska man förbjuda feta människor att uppträda på kollektiva färdmedel på samma grunder?

Det snackas om att visa hänsyn, men man får fan visa lite tolerans också. Jag skulle inte drömma om att visa hänsyn för nån jag visste inte var det minsta tolerant heller.
Man behöver inte tycka att svettlukt, röklukt, skrikiga ungar etc är helt underbart, men om man försöker att inte göra en sån jävla affär av irritationsmomenten så blir det mycket trevligare för alla, inklusive en själv.

Nä, enda gången jag tycker förbud är okej är när nånting innebär en direkt fara för omgivningen.
Citera
2007-06-03, 23:19
Medlem
my_generations avatar
Vafan, ite får man väl tåla från sina medmänniskor. jag snusar inte över huvud taget, men om andra vill göra det i min närhet så kör på bara. Så länge andra accepterar mina (o?)vanor accepterar jag andras.

Det handlar om tolerans, inget som staten har att göra med. Man skulle lika gärna kunna införa en straffskatt på brist av civilkurage.
Citera
2007-06-03, 23:58
Medlem
TripPels avatar
Det var väl rent fantastiskt vad ni reagerar på detta förmodade snusstop!

Detta är bara personer som tror sig göra det som de tror är rätt enligt ett regelverk. Snart kommer de skämmas när de kommer till insikt hur dumt de tänkt. Även om de inte är militärer så tenderar människan (främst svensken?) att göra det värsta av situationen innan de tänker i tron att detta var vad reglerna menade. Men hav förtröstan, vi brukar tänka efter efter ett tag...

Edit: Ja, jag snusar.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in