2007-04-26, 11:04
Medlem
snafflebits avatar
Läst någonstans att vegetarianer har grumlig urin och köttätare klar. Kommer dock inte ihåg om det avsåg djur eller människor.
Citera
2007-04-26, 17:16
Medlem
Yaos avatar
Äggvita i urinet:
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/arti...header=Urologi

Då ser urinet skummigt ut. Hitta inget på grumligt urin....
Citera
2007-04-27, 10:47
Medlem
H.J.Ss avatar
fick det förklarat ngn gång att det KAN bero på att man dricker för mycket, eller ngt problem med njurarna...jag märker att så fort jag inte dricker ordentligt får jag grumligare urin..så testa och drick mycket en dag så ser du nog att det försvinner!
Citera
2007-04-27, 12:13
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
fick det förklarat ngn gång att det KAN bero på att man dricker för mycket, eller ngt problem med njurarna...jag märker att så fort jag inte dricker ordentligt får jag grumligare urin..så testa och drick mycket en dag så ser du nog att det försvinner!

menar dricker för LITE
Citera
2007-05-15, 09:02
Medlem
Krafses avatar
Jag hade grumligt piss häromdan 2ggr. Det var först helt vanligt men den sista skvätten var sjukt grumlig, hände som sagt 2 ggr och jag kan tillägga att jag suttit still vid datorn precis innan. Kanske beror det på det, att urinen ligger still i blåsan?
Citera
2007-07-16, 16:12
Medlem
Krafses avatar
Tänkte bumpa tråden.

Har haft grumlig urin nu igen, verkar bli allt oftare. Det är som jag tidigare sa alltid den allra sista skvätten som är grumlig, annars ser det ut som vanligt. Och det är verkligen grumligt.

Det har hänt nu några gånger den senaste veckan så jag undrar vad det kan bero på.

Kan tillägga att jag har druckit ganska lite vatten, men det har jag alltid gjort tycker jag. Har nog aldrig druckit mer än 1 liter om dagen och har trots detta bara råkat ut för det nån gång om året högst.

Har ätit rätt mycket kaviar iofs, kan det bero på det?
Citera
2007-07-16, 16:19
Medlem
monkeybays avatar
Kanske kan vara sperma det sista du pumpar ut om du inte tömmer så ofta?
Citera
2007-07-16, 16:22
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeybay
Kanske kan vara sperma det sista du pumpar ut om du inte tömmer så ofta?
Har aldrig haft så förut, dessutom brukar jag alltid klämma ur det sista så det inte kommer en droppe efter nån halvtimma. Alla gör väl så, eller?
Citera
2007-07-16, 16:24
Medlem
monkeybays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Har aldrig haft så förut, dessutom brukar jag alltid klämma ur det sista så det inte kommer en droppe efter nån halvtimma. Alla gör väl så, eller?
Ja, det är klart
Citera
2007-07-16, 21:59
Medlem
troubadixs avatar
Mitt urin brukar vara grumligt säkert ett par gånger i veckan, något som kommit det senaste halvåret.

Har trott att det varit för att jag druckit mjölk, för det är oftast när jag druckit relativt mycket mjölk och pissar senare som det blir så. Men det stämmer alltså inte??
Citera
2007-07-16, 23:45
Medlem
BrainDisorders avatar
Klamydia.
Och det kan du ju ha utan att du märker det på något sätt.
Citera
2008-11-09, 22:59
Medlem
SharooNs avatar
fick riktigt grumligt urin nu i förrigår. kan bero på att jag började ta vitamintillskott då. eller vad tror ni? på sommaren dricker man ju mycket mer och sätter att i omkrets. på vintern/hösten så blir det tvärt om. då kan det också bero på om man dricker för lite.

har aldrig haft så grumligt förut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in