Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-24, 18:50
  #1
Medlem
-Q-s avatar
Det finns en knapp i msn som gör att man går direkt till sin inbox i hotmailen.
Men den skiten startar alltid genom IE. Det stör jag mig rätt hårt på.

Finns det något sätt eller någon inställning jag har missat som gör att det startar genom Standardläsaren (eller firefox)?

Har Live Messenger och Plus! installerat...
Citera
2007-04-24, 22:42
  #2
Medlem
IseeUs avatar
http://stuffplug.com/

Installera detta plugin så kan du ändra lite annat med.
Citera
2007-04-25, 18:50
  #3
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
http://stuffplug.com/

Installera detta plugin så kan du ändra lite annat med.
Tackar Funkade bra.

En andra fråga. Finns det något (grasemonkeyskript tex) som gör att man kan öppna sina mail i nya tabbar. Går ju inte som det är i orginal, och det är också galet irriterande när man är van vid flexibel tabbrowsing...
Citera
2007-04-26, 13:19
  #4
Medlem
IseeUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Tackar Funkade bra.

En andra fråga. Finns det något (grasemonkeyskript tex) som gör att man kan öppna sina mail i nya tabbar. Går ju inte som det är i orginal, och det är också galet irriterande när man är van vid flexibel tabbrowsing...

Öppnar den inte i en ny flik av sig själv?
Testa detta: Verktyg>Inställningar>Flikar och sedan trycker du på att nya sidor ska öppnas i en ny flik.
Citera
2007-04-26, 14:07
  #5
Medlem
tack för detta, var mycket användbart...

Lånar dock tråden och frågar, finns det någon som har en adblocker för MSN?
har MSN 8.1
Citera
2007-04-26, 16:21
  #6
Medlem
NoRegretss avatar
Damn vad nice... har funderat över om de fanns möjlighet till att ändra sånt som att öppna mail i Firefox ist för i IE.

Ladda ner o testa!

Tackar
Citera
2007-04-26, 16:31
  #7
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Öppnar den inte i en ny flik av sig själv? :confused:
Testa detta: Verktyg>Inställningar>Flikar och sedan trycker du på att nya sidor ska öppnas i en ny flik.
Aja, det är ju itryckt, har Tab Mix Pro installerat också och ställt in så att det är precis som jag vill ha det, men just hotmail reagerar inte som alla andra sidor, verkar vara något skit i sidan som hindrar från att kunna öppna som man vill, av någon jävligt dum anledning...

edit: Det fungerar att öppna i nya flikar om man stänger av scripten på sidan. Men då går det inte att ta bort brev osv. Så man behöver skripten igång, men om man kunde ta bort just det skriptet (mha greasemonkey kanske) så vore det väldigt bra...

edit2: Detta utger sig för att fixa saken, men gör det inte http://userscripts.org/scripts/show/7830, inte för mig iaf, mittenklicka går iaf inte, öppnas bara ett nytt tomt fönster...

edit3: Ok, nu fixade jag det. Ta skriptet ovan, och gå in i editorn, och ta bort "ol" efter "javascript:ol" så att det bara står "javascript:" och sen spara :)
Citera
2009-01-05, 21:42
  #8
Avstängd
Bumpar denna tråd.

Jag vill också kunna öppna min hotmail via msn i Firefox istället för IE, men måste jag först installera Windows Plus! Live? Windows Live Messenger är rörigt som det räcker. Måste jag installera massa Plus-versioner innan Stuffplug? Eller kan jag köra Stuffplug direkt på vanliga Live Messenger?

Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback