2000-07-25, 18:17
Att vara feminist måste så vitt jag förstår innebära att man tror lika mycket på kvinnan som på mannen.

Vad detta har att göra med hur man ser ut, hur mycket man får knulla,
etc kan jag omöjligt förstå.

Givetvis förstår jag att det förekommer mer eller mindre extrema individer inom förespråkarna för och imot feminism.

Så nu ber jag alla som på fullt allvar tror att alla feminister är feta och fula respektive alla femenister som tror att alla killar är dumma i huvudet skriva ner sina argument.

Lägg märke till att jag är ute efter sakliga argument.
Argument som att tjejer har tjejbaciller håller tyvärr inte, och tar därmed bara plats.

Anledningen till detta är att jag försöker att skapa mig en sinnesbild
om vad det är för typ av människor som skriver i detta forum.
Citera
2000-07-27, 09:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilka är ni?

Du kommer bara bli deprimerad av att veta. Det blev jag.
Citera
2000-08-02, 01:13
Medlem
Vilka är ni?

Själv är jag en tjej som tycker att alla människor oavsett kön,, utseende(svart/vit/whatever) borde ha lika rättigheter.

Bara för att man är född med en kuk betyder inte att man är mer värd.

Citera
2000-08-02, 10:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilka är ni?

Jo det är man.
Citera
2000-08-02, 13:19
Medlem
Vilka är ni?

Jag kan tänka mig att tjejer som upplever sig som fula är överrepresenterade bland feministerna som medverkar i debatten. Detta då debatten ofta verkar handla om underklädesmodeller eller utseende, något som inte har med jämställdhet och lika rättigheter att göra.
Citera
2000-08-04, 10:26
Medlem
Vilka är ni?

Henry: Det är ungefär så det fungerar! I alla fall vissa av de "traditionella" feministerna tycks anse att det är fel att vilja se snygg ut, eftersom man då kan råka fånga mäns blickar. Men vad är det egentligen för fel med att klä sej snyggt, sminka sej o.s.v. bara för att man råkar tycka att killar och tjejer ska ha samma rättigheter/skyldigheter/möjligheter? Själv har jag inget emot att killar är välrakade, snyggt klädda och luktar gott, det har ju ingenting med deras övriga åsikter och egenskaper att göra!
Citera
2000-08-04, 22:22
Medlem
Vilka är ni?

Jag luktar sill men jag gillar mig ändå.
Citera
2000-08-05, 18:25
Medlem
Vilka är ni?

Ja, förhoppningsvis gillar alla sig själva! Det är ju oftast en förutsättning för att kunna gilla andra. Precis som kön/religion/hudfärg/sexuell läggning o.s.v. har ju en människas doft (tillsammans med utseendet) inte något med att göra hur han/hon är som person och vilka kvalifikationer hon/han besitter. Detta är bl.a. vad t.ex. feminism handlar om!!!
Citera
2000-08-10, 19:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilka är ni?

INTE???
Du har tagit bort en massa egenskaper från människan och säger att de inte betyder någonting. Ofta när jag läser något skrivet av feminister så verkar det som om de beskriver en människa utan egenskaper, utan historia, utan framtid!

En människas doft kan t.ex. påverkas av hur man tvättar sig och om man använder deodorant. Religionstillhörighet är ju något man väljer själv efter de värderingar man finner vara rätt (och säjer jättemycket om vilka värderingar man har). Att det finns djupa biologiska och sociala skillnader mellan könen går inte att argumentera bort (inte att alla sådana är dåliga heller), etc, etc.

Och visst visar utsidan av en människa mycket av det som rör sig på insidan, och vice versa. Människan är inte klyvd, hon är en helhet!

Men jag kan förstå att det är svårt att förstå för Liquid om hennes människosyn är att en utslätad nolla är ett ideal.

Kruxet är bara att hon aldrig kommer att få se detta, människan har egenskaper och de betyder något- det är rätt att människor värderar varandra. Människan är god som hon är, hon behöver inte förändras till något ouppnåligt ideal
Citera
2000-08-12, 22:22
Medlem
Vilka är ni?

"Vad detta har att göra med hur man ser ut, hur mycket man får knulla, etc kan jag omöjligt förstå. "

precis min åsikt, jamenar hur man har sex är väl fullständigt irrelevant. En tjejkompis till mej som är feminist brukar knulla som djur både fram och bak och oralt, men för det är hon inte mindre feminist.

mvh
//Nektern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in