Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-24, 00:30
Bannlyst
http://neooffice.org/neojava/en/index.php är en variant av open office för mac och sedan finns MS Office (2007) som vad jag vet inte finns till mac än, men MS och mac kanske inte rimmar så bra . Vilket tycker ni är bästa officepaketet för mac (gärna fler förslag än ovanstående)?
Citera
2007-04-24, 08:16
Medlem
miklons avatar
MS har sedan länge en uppgörelse med Apple om att MS Office ska släppas till Apples operativsystem, så det rimmar inte så illa som man kan tro. Faktum är att den första versionen av MS Office var för Mac OS och innan Office 2007 släpptes till Windows så var den nyaste Office-varianten Office 2004 för Mac.

Själv så kör jag NeoOffice, jag tycker det fungerar bra och det täcker mina behov.
Citera
2007-04-24, 10:40
Bannlyst
Jag använder iWork. Låg i datorn när jag fick den. Bara att leta rätt på en serial och sen tuta och köra. Har tittat lite på neooffice men jag behöver inte alla funktioner och iWork fungerar. Varför krångla?
Citera
2007-04-24, 10:57
Moderator
^Eazs avatar
Jag kör på MS Office 2004, väntar med spänning på 2007.

Orsaken att jag kör MS Office är eg att jag föredrar Entourage. Eller rättare sagt, när jag började använda Mac så sög Mail så hårt att Entourage var så mycket bättre enligt mig, och nu har jag svårt att använda något annat.
Citera
2007-04-24, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kör på MS Office 2004, väntar med spänning på 2007.

Orsaken att jag kör MS Office är eg att jag föredrar Entourage. Eller rättare sagt, när jag började använda Mac så sög Mail så hårt att Entourage var så mycket bättre enligt mig, och nu har jag svårt att använda något annat.

Så du kör hela MS office nästan endast pga mailprogrammet

Har hört att MS office drar mer ström eftersom det måste emuleras eller något. Kan ha missuppfattat det eller gäller det gamla versioner?
Citera
2007-04-24, 11:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Så du kör hela MS office nästan endast pga mailprogrammet

Hehe, nå. Powerpoint suger.

Excel använder jag inte då jag inte jobbar något med spreadsheets.

Word duger för ordredigering och är enligt mig bättre än iWork

Känns som jag inte behöver ytterligare ett Officepaket för Ordredigering osv. Office duger bra för mina behov när jag redan installerar det för Entourage.
Citera
2007-04-24, 12:49
Medlem
G Hårddiskssons avatar
NeoOffice fyller mina behov av att göra presentationer, sköta ekonomin och skriva uppsats. Underbart program helt enkelt.
Citera
2007-04-24, 15:14
Medlem
StyleWarss avatar
MS Office 2004.
Jag är precis som ^Eaz fast i Entourage, grymt mailprogram enligt mig. När resten av jobbet har samma konstellation av datorer/Officeprogram är det ännu bättre. Tummen upp för Entourage.

Microsofts "Software for Mac" division är ett härligt gäng, det finns bilder från deras kontor som är porr för alla Apple-fantaster! Kolla själva:
http://davidweiss.blogspot.com/2006/04/tour-of-microsofts-mac-lab.html
Citera
2007-04-24, 15:20
Medlem
marcarolos avatar
Nästan alla sunkiga dokument man får från PC-användre är ju MS Office och jag antar mig att det är lättare för mig att öppna dom i MS Office också.
Citera
2007-04-24, 15:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nästan alla sunkiga dokument man får från PC-användre är ju MS Office och jag antar mig att det är lättare för mig att öppna dom i MS Office också.

Det är något som stör mig faktiskt. Att inte PDF'r är mer accepterade än vad de är.

Jag har skickat min CV lite här och var i PDF format, och får av många företag svar att de hellre vill ha den i .doc.

Jag menar, PDF innehåller inga virus, det är platforms oberoende, så det ser likadant ut på olika datorer.

var inte meningen att ändra subject, men en tanke som slog mig när jag läste ovan.
Citera
2007-04-24, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är något som stör mig faktiskt. Att inte PDF'r är mer accepterade än vad de är.

Jag har skickat min CV lite här och var i PDF format, och får av många företag svar att de hellre vill ha den i .doc.

Jag menar, PDF innehåller inga virus, det är platforms oberoende, så det ser likadant ut på olika datorer.

var inte meningen att ändra subject, men en tanke som slog mig när jag läste ovan.

I betan av Office 2007 hade MS lagt in stöd för att spara i .pdf men Adobe stoppade det till final släpptes. Hade det funnits i ex MS Office hade det varit mycket större tyvärr och jag förstår att Adobe stoppade det.
Citera
2007-04-24, 16:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
I betan av Office 2007 hade MS lagt in stöd för att spara i .pdf men Adobe stoppade det till final släpptes. Hade det funnits i ex MS Office hade det varit mycket större tyvärr och jag förstår att Adobe stoppade det.

Jo det är sant,

Men fortfarande har de flesta Adobe Reader installerat, så att öppna PDF's skulle inte vara problem tycker man.

Som jag förstod det dock, så kommer Office (Windows) i framtiden kunna spara i PDF eller är jag helt ute och cyklar nu?

Nu har tråden bytt ämne helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in