2007-04-22, 20:26
Medlem
Altså, verkligen fortsatt att söka upp/söka kontakt med någon som varit helt öppet ointresserad av dina inviter? Eller råkat ut för det själv?
Citera
2007-04-22, 20:32
Bannlyst
Inte direkt ett friskhetstecken tycker jag.
Dock har jag haft en mycket konstig person i mina hasor som dyker upp med jämna mellanrum. En kvinna jag hade ett lägre förhållande med men som jag tvingades bryta helt med när det stod klart att hon var rent livsfarlig att ha i krokarna (Glen Close i Farlig Förbindelse framstod som en flickscout).
Det var lite obehagligt att hon dels patrullerade runt min bostad och dels runt mina föräldrars bostad. Flera gånger dök även hennes bil upp i områden jag besökte. Jag har skymtat henne med keps på gatan och tydligt undvikande. Nu var det någon månad sedan sist men jag vill inte ta kontakt med henne och jag känner det är ganska skönt om hon inte försöker göra detsamma.
Citera
2007-04-22, 20:36
Medlem
Tänker på den där Holländaren som numera är känd för att stalka Agneta Fältskog. Hon var tvungen att medge att de haft ett förhållande en gång i tiden, och att det hon då fallit för var hans "Ihärdiga uppvaktande".
Citera
2007-04-22, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
Tänker på den där Holländaren som numera är känd för att stalka Agneta Fältskog. Hon var tvungen att medge att de haft ett förhållande en gång i tiden, och att det hon då fallit för var hans "Ihärdiga uppvaktande".
Kanske inte den bästa vägen att gå om du skall uppvakta någon. Gränsen mellan djupt intresse och förföljelse är hårfin och som du säger att inviterna inte tas emot speciellt bra, så kanske det är bättre att beundra på avstånd än mer ihärdigt.

Har du själv planer på att vara mer aktiv i ditt sökande efter kärlek hos en avvisande person?
Citera
2007-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Har du själv planer på att vara mer aktiv i ditt sökande efter kärlek hos en avvisande person?
Nej, men jag kom att tänka på det bara. Tycker det är ett rätt fascinerande fenomen
Citera
2007-04-22, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
Nej, men jag kom att tänka på det bara. Tycker det är ett rätt fascinerande fenomen
Intressant är det förvisso. Ett stalkerbeteende kan ju vara så mycket mer än enbart sökandet efter kärlek och bekräftelse. Finns ju kvinnor som förföljer kvinnor och män som förföljer män utan att ha någon sexuell dragningskraft. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att vissa får detta sätt men att någon form av sjukdom eller störning ligger bakom är jag övertygad om.
Citera
2007-04-22, 20:54
Medlem
brobbans avatar
Jag har blivit stalkad, det var i högstadiet. Två tjejer fula som as och helt flippade, var tydligen kära i mig och när de insåg att jag inte var intresserad övergick det till någon slags terror där de följde efter mig, kom hem till mig, skickade brev och ringde hem till mig, väntade utanför mitt hus o.s.v. det slutade med att jag gav tillbaks rejält och de bytte skola.
Citera
2007-04-22, 20:57
Bannlyst
Skulle vara intressant att veta om någon av forumets kvinnliga medlemmar råkat ut för detta och hur det yttrat sig.
Citera
2007-04-22, 21:46
Medlem
Oozes avatar
Nej, men en bekant har en stalker. Han gör allt för min kompis. Bjuder på mat, kör han överallt, fixar alkohol mitt i natten om det behöves. Han ville även ge han 2000kr för att få smaka på hans kuk. Det kan bli jobbigt. Han skickar tonvis med sms och svarar han inte blir han fan suicidal. *Suck*

Peace / Ooze
Citera
2007-04-22, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Nej, men en bekant har en stalker. Han gör allt för min kompis. Bjuder på mat, kör han överallt, fixar alkohol mitt i natten om det behöves. Han ville även ge han 2000kr för att få smaka på hans kuk. Det kan bli jobbigt. Han skickar tonvis med sms och svarar han inte blir han fan suicidal. *Suck*

Peace / Ooze
Vänta nu...
Är din kamrat också homosexuell eller är det bara han som "förföljer"?
Egentligen ingen riktig stalker utan mer en som finner sig i att bli utnyttjad
Citera
2007-04-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Jag har blivit stalkad, det var i högstadiet. Två tjejer fula som as och helt flippade, var tydligen kära i mig och när de insåg att jag inte var intresserad övergick det till någon slags terror där de följde efter mig, kom hem till mig, skickade brev och ringde hem till mig, väntade utanför mitt hus o.s.v. det slutade med att jag gav tillbaks rejält och de bytte skola.

Vad va det du gjorde? Blir ju nyfiken
Citera
2007-04-22, 21:52
Medlem
Oozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Vänta nu...
Är din kamrat också homosexuell eller är det bara han som "förföljer"?
Egentligen ingen riktig stalker utan mer en som finner sig i att bli utnyttjad

Nej vafan min kompis har flickvän. Han som förföljer är homosexuell. Alltså han utnyttjar han inte häller, utan det är mer "Bögen" (han kallas så) som bjuder på mat för att få träffa min kompis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in