2013-09-29, 21:36
Medlem
baconskates avatar
Är de den här serien "Fittraketerna" klippet kommer ifrån?, ser väldigt likt ut
Citera
2013-10-01, 12:42
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
det stämmer bra
Citera
2013-10-03, 16:00
Medlem
nollans avatar
Citat:
Fittraketerna? Det här har jag missat?
Citera
2013-10-04, 01:17
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Fittraketerna? Det här har jag missat?
This http://www.youtube.com/watch?v=fOSN5QJyx-s

ännu bättre in den här versionen http://www.youtube.com/watch?v=XNWB_ntrbdM Kommer i slutet av filmen
Citera
2013-10-04, 10:58
Medlem
nollans avatar
Citat:
This http://www.youtube.com/watch?v=fOSN5QJyx-s

ännu bättre in den här versionen http://www.youtube.com/watch?v=XNWB_ntrbdM Kommer i slutet av filmen
Men vad fan säger han?!

Musiken är sjukt bra i Starzinger. Jäklar vilken gåshud man fick bara av det korta klippet!
Citera
2013-10-04, 21:50
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Men vad fan säger han?!

Musiken är sjukt bra i Starzinger. Jäklar vilken gåshud man fick bara av det korta klippet!

Musiken är fantastisk. Nu blev jag sugen på att se om den. Var det någon grupp som hade textat de japanska avsnitten som aldrig användes till svenska?
Citera
2013-10-07, 11:03
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Musiken är fantastisk. Nu blev jag sugen på att se om den. Var det någon grupp som hade textat de japanska avsnitten som aldrig användes till svenska?
Ja, dels var det ju en gång i tiden de här StarCrowd som inte verkar finnas längre. En snubbe som kallade sig Warfist som hade en riktigt bra sajt där jag en gång köpte 1-2 subbade dvd.er. Nu återstår StarzingerClub som tidigare nämnts i tråden men de har jag inte haft att göra med.

Jag såg för övrigt Rafrigernas Slav i helgen. Maken till gripande avsnitt!

PS: Hemskt roligt hur inkonsekventa de ibland är i uttalet av namn och diverse. Man verkligen hör hur Cogo/Tomas Bolme SKITER i om det uttalas Rafregar eller Rafrigar och blandar hejvilt!
Citera
2013-10-09, 01:42
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ja, dels var det ju en gång i tiden de här StarCrowd som inte verkar finnas längre. En snubbe som kallade sig Warfist som hade en riktigt bra sajt där jag en gång köpte 1-2 subbade dvd.er. Nu återstår StarzingerClub som tidigare nämnts i tråden men de har jag inte haft att göra med.

Jag såg för övrigt Rafrigernas Slav i helgen. Maken till gripande avsnitt!

PS: Hemskt roligt hur inkonsekventa de ibland är i uttalet av namn och diverse. Man verkligen hör hur Cogo/Tomas Bolme SKITER i om det uttalas Rafregar eller Rafrigar och blandar hejvilt!

Haha. En grej jag tänkt på är hur varenda monster på varje planet nästan vet om hela Queen Cosmos plan. Vem var det som läckte ur den infon? Professor Dodge via en statusuppdatering eller tweet?
Citera
2013-10-09, 04:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Starzinger Club erbjuder fanöversättningar för så lite som en krona. Gå med i deras klubb genom att skänka så lite eller mycket du vill och sen får du tillgång till deras översättningar. Dom är okej, översättningsmässigt kan jag så klart inte uttala mig men fonten är ful, för stor och är i vägen men på det stora hela så kan jag inte annat än att hylla projektet.
Citera
2013-10-09, 11:47
Medlem
nollans avatar
Citat:
Haha. En grej jag tänkt på är hur varenda monster på varje planet nästan vet om hela Queen Cosmos plan. Vem var det som läckte ur den infon? Professor Dodge via en statusuppdatering eller tweet?
Just det! Intressant observation. "Jag måste hindra Queen Cosmos från att nå Great King-planeten!".

Imponerande sammanhållning från monstren utan någon tydlig chef som håller i trådarna så ja, sannolikt Twitter
Citera
2017-09-07, 19:21
Medlem
En väldigt fin not är att att hjälten aldrig fick sin prinsessa i denna serie. Så är också livet...
Citera
2018-09-02, 00:33
Medlem
Citat:
De första och sista avsnitten finns på svenska. Där emellan har man godtyckligt plockat några stycken och översatt till svenska - det finns ju en hel jävla drös på japanska också. Mycket av nostalgin går ju förlorat när det inte är Thomas Bolme och Bert Åke Varg som sitter där och grymtar i studion.

Japanen som kör Cogo är dessutom sjukt övertänd - på japanska framstår Cogo som en blandning av Peter Siepen och den siste mohikanen.
Trodde inte jag skulle säga det, men jag tyckte fan den japanska var bättre trots nostalgifaktorn. Cogo tycker jag låter bättre. Den japanska rösten passar bättre till hans kroppsspråk. Hade kanske gillat Bolme bättre om han hade låtit betydligt argare i vissa fall. Hakka tycker jag dock är bättre på svenska.

Undvik den amerikanska dubbningen. Fy fan. Den italienska är mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in