2007-10-23, 15:30
Medlem
Hilding Barcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
En impala -64 ocabbad skulle vara något, men hur mycket dricker en sån? 2L/mil med en bra fräsch och korrekt fungerande motor?

Måste vara svårt att hitta bra parkeringar med en sån

Det ryktas om runt 1l/m med lite modernare insprutad maskin.
Orginal om allt är i skick borde inte vara så farligt heller bara man kör lugnt.
Citera
2007-10-23, 23:23
Medlem
Test Ikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
En impala -64 ocabbad skulle vara något, men hur mycket dricker en sån? 2L/mil med en bra fräsch och korrekt fungerande motor?

Måste vara svårt att hitta bra parkeringar med en sån
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Barck
Det ryktas om runt 1l/m med lite modernare insprutad maskin.
Orginal om allt är i skick borde inte vara så farligt heller bara man kör lugnt.
Parkeringar är inget problem, det är styrservo och automatlåda.
Litern milen är normalt för en fullsize med förgasar smallblock V8 om man håller sig
kring hundra knyck.
Köp en, kör, berätta, jag vet redan hur det är men för de andra.
Låt inte eurotrash och ricers sura ner för oss alla.
Citera
2007-10-24, 13:20
Medlem
http://www.blocket.se/vi/13313724.htm?ca=11_s
den verkar uppfylla dina önskemål.
Citera
2007-10-24, 14:36
Medlem
köp en v8 det är viktigast sen kan man ju kolla lite uddare bilar ferrari lotus med flera fördelen med dom ä att dom minskar inte i värde utan har mera ett värde beroende på funktion ,,
det stora naktdeln är ju att man bör ha en bruks bil också en gammat volvo eller något annat skit att flytta arslet med
Citera
2007-10-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
köp en v8 det är viktigast sen kan man ju kolla lite uddare bilar ferrari lotus med flera fördelen med dom ä att dom minskar inte i värde utan har mera ett värde beroende på funktion ,,
det stora naktdeln är ju att man bör ha en bruks bil också en gammat volvo eller något annat skit att flytta arslet med

En v8 är obligatoriskt om det ska raggas

Förövrigt anser jag inte att gamla ferrari bilar kan klassas som raggarbilar, men annars så är dom förjävla stiliga. En gammal aston martin måste ju vara bland det stiligaste som finns
Citera
2007-10-25, 22:34
Medlem
bullybrugds avatar
Attans! Kan bara inte bestämma mig. Impalan är inte söndersupen än, helt orörd i el och motor (vad som syns åtminstone, originalhärvor etc, inga lampsladdar o skräp), dock är innertaket helskrot och lacken lämnar en del att önska... plåten verkar dock frisk...samtidigt vill man ha en jänk. Fan, hjälp mig!
Citera
2007-10-27, 10:27
Medlem
Test Ikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Attans! Kan bara inte bestämma mig. Impalan är inte söndersupen än, helt orörd i el och motor (vad som syns åtminstone, originalhärvor etc, inga lampsladdar o skräp), dock är innertaket helskrot och lacken lämnar en del att önska... plåten verkar dock frisk...samtidigt vill man ha en jänk. Fan, hjälp mig!
Köp kör och var glad, om du i framtiden vill sälja den så lär du få
tillbaka det mesta om inte mer än du betalar idag.
Värdeminskning existerar inte på raggarbilar.
Citera
2007-10-30, 18:38
Medlem
bullybrugds avatar
Så var man en impala-ägare då! Blir att skruva under vintern.
Citera
2007-10-30, 20:47
Medlem
Hilding Barcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Så var man en impala-ägare då! Blir att skruva under vintern.

Grattis!

Vill du skriva ut lite information om bilen och kanske till och med en bild eller två?
Citera
2007-10-30, 21:00
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Barck
Grattis!

Vill du skriva ut lite information om bilen och kanske till och med en bild eller två?
Tack tack!
Ljög förut när jag sa att det var en 69:a, det är en 70:a (ville inte att nån här skulle bli sugen och bara söka rätt på just den på blocket). Hmm... motor 350 som sagt, PG-låda (lite tråkigt m 2 växlar men det får gå). Diverse småfix såsom framsoffa och innertak. Verkar i stort sett oskruvad, plåten frisk (mkt lite rost) elen är original, inga jäkla lampsladdar på batteriet inte!
Intagen 05 så den har rullat i sverige i mindre än 3 år.

Kunde jag med att lägga upp bild skulle jag göra det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in