• 1
  • 2
2007-04-22, 22:09
Medlem
TriKris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Ingen som kan säga vilken som ska bort

C- och D-diskarna borde du ju komma in på genom utforskaren, de andra diskarna vet jag inte vad de är för några, de saknar beteckning, det verkar skumt ... jag kan installera PM här och se om jag också får nån sån disk utan beteckning, nån som vet vad det kan vara för nått?
Citera
2007-04-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriKri
C- och D-diskarna borde du ju komma in på genom utforskaren, de andra diskarna vet jag inte vad de är för några, de saknar beteckning, det verkar skumt ... jag kan installera PM här och se om jag också får nån sån disk utan beteckning, nån som vet vad det kan vara för nått?

står "PQSERVICE" på ena, kan vara backupfiler och sånt. man får det när man köper en ny dell dator iaf.

om du ska ha kvar partitionen du är inne på så skulle jag nog chansa med att inte ta bort partitionen som de står "active" på
Citera
2007-04-22, 22:25
Medlem
Unbalanceds avatar
Om det är en märkesdator så brukar väll endel företag ha partioner på disken där backuppverktyg eller liknande ligger.
Dessa kan man lika gärna ta bort, men jag vet inte vad det är för något i TS fall.
Om jag vore TS så skulle jag ta bort alla partioner, formatera allting och börja om från början alltså.
Citera
2007-04-22, 22:35
Medlem
TriKris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Om jag vore TS så skulle jag ta bort alla partioner, formatera allting och börja om från början alltså.

Hehe, det påminner mig, min kassa hårddisk på 250 GB krashade för andra gången i fredags sen jag köpte datorn i ett bygg-ihop-paket från komplett.se för ungefär ett halvår sedan. Som tur var packade bara C-partitionen ihop (som förra gången) och jag har allt viktigt på D-partitionen, så det var bara att formatera. Så nu är den som ny. ^^
Citera
2007-04-23, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Om det är en märkesdator så brukar väll endel företag ha partioner på disken där backuppverktyg eller liknande ligger.
Dessa kan man lika gärna ta bort, men jag vet inte vad det är för något i TS fall.

Jag skulle kunna ta bort alla, men problemet är att det ver en hel del program som följde med datorn, man fick med en skiva som "noll ställer" datorn så den blir som när jag köpte den, hittade den innan jag installerade partitionen. Som tur var så försvann inte den andra

Inge som kan hjälpa mig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in