• 1
  • 2
2009-05-29, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lrssn
Kanske inte 10 000 då den kostar 10 795 kr med studentrabbat ny. Visserligen har den Apple care, men som emilsund säger så vet ju inte många vad det innebär.
Studentrabatt är oviktigt. Priset är är 11 995 kr och det är ju det som man bör ange i en annons?
Det är ju ändå bara en mindre samhällsgrupp som har tillgång till studenterbjudanden..
Citera
2009-05-30, 15:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Många överskattar värdet väldigt grovt på en begagnad mac. Inte ovanligt att man ser annonser på blocket/tradera där folk på fullaste allvar menar att deras 5 år gamla ibook skulle vara värd 9.000 spänn idag.

Den tappar 30% av nypriset så fort du kånkar ut den ur affären eller för den delen plockar ut den på posten. Därefter 10% var 9:e månad (pga moores lag). Där har du en rimlig kalkyl.

En mac som är 2 år gammal och kostade 10.000 ny borde kosta omkring 5.500 beggad idag.
Citera
2009-05-30, 15:29
Medlem
Jag sålde min vita macbook för ett par månader sen för 5.500kr
Den hade maxat minne (4GB) och större hd (320GB) samt tillbehör så som iLap, extra batteri, väska. Det var jättemånga som hörde av sig, så det kan ju inte ha varit dåligt
Citera
2009-05-31, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Jag sålde min vita macbook för ett par månader sen för 5.500kr
Den hade maxat minne (4GB) och större hd (320GB) samt tillbehör så som iLap, extra batteri, väska. Det var jättemånga som hörde av sig, så det kan ju inte ha varit dåligt
Nästan lite lågt.
Den jag länkade till, det är firman jag jobbar på som säljer dom, och vi har sålt sjukt bra. På en månad över 100 st. Dom kostar över 7300 kr, är 1,5 år gamla men säljer hur bra som helst. Det är modellen som kostade 12000 kr som ny.. Bleppe_Bf kanske har rätt i vad han säger om gamla iBooks, men Intel-macar säljer sjukt bra fortfarande!
Citera
2009-05-31, 02:37
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Nästan lite lågt.
Den jag länkade till, det är firman jag jobbar på som säljer dom, och vi har sålt sjukt bra. På en månad över 100 st. Dom kostar över 7300 kr, är 1,5 år gamla men säljer hur bra som helst. Det är modellen som kostade 12000 kr som ny.. Bleppe_Bf kanske har rätt i vad han säger om gamla iBooks, men Intel-macar säljer sjukt bra fortfarande!

Jo, men de ni säljer så är det ju APP(?) kvar ett bra tag, och till ett bra pris! =)

Men ni har BARA vita macbooks va?(för det priset) Om jag inte har hört fel på annan ort
Citera
2009-05-31, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jo, men de ni säljer så är det ju APP(?) kvar ett bra tag, och till ett bra pris! =)

Men ni har BARA vita macbooks va?(för det priset) Om jag inte har hört fel på annan ort
Nja inte bara, men många
Citera
2009-05-31, 11:24
Medlem
Medan jag ser den här tråden och har det färskt i huvudet..

Vad tror ni jag skulle få för min svarta Macbook 2.4Ghz, 250gb hdd 2gb minne (jag funderar på att köpa till 4gb minne för 500kr, det borde väll öka värdet?)
Köpte den precis innan de släppte unibody macarna.

Annars är den i fint skick osv osv osv..
Citera
2009-05-31, 15:32
Medlem
Qubistens avatar
hittade en briljant länk, vet inte dock om den ger realistiska värden men här kan du värdera din mac! http://www.mac2sell.net/
Citera
2009-05-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Nästan lite lågt.

Jo. Det var lågt, men hellre det än fantasi summor, kände jag.
Sen ville jag bli av med den också. Var faktiskt sjukt många som ringde,sms:ade och mailade. Så nog var det billigt allt. Men men
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in