2007-04-30, 00:16
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Coolt med en egen stad sådär lite utanför, gillar mixen av tråkig grå förort och mysiga gamla kvartér där ute. Det känns mycket mer "AIK" än Biblioteksgatan för mig.

Förstår vad du menar, även om AIK för mig är både East Company och Biblioteksgatan.

Vi är överallt.
Citera
2007-05-14, 18:45
Medlem
Många AIKare i Märsta och Upplands Väsby med närområden också.
Överklassdelarna av Sigtuna har dock fler Djurgårdare.

Generellt i märsta, väsby och sollentuna så är det så här att ifall man kommer från villaområdena så hejar man på DIF och ifall man är från höghusområdena hejar man på AIK. Bajen är rätt utspritt.

Ganska grov generalisering men you get the point
Citera
2007-05-15, 14:32
Medlem
jansdieters avatar
Mina erfarenheter är följande:

I Södertälje håller majoriteten på SSK i ishockeyn och Hammarby i fotboll. Därav har jag hört av en vän som är en riktigt inbiten hockeysjäl och skiter i fotbollen egentligen, att det känns ganska schizofrent när hans klackvänner står och skriker hata bajen i hockeyn, för att sen åka upp till söderstadion och sympatisera med dom.

Tumba känns som ett riktigt bajenland, även fast jag träffat en hel del AIK:are och dif:are därifrån.

Tullinge däremot verkar vara väldigt mycket Gnaget. Har flera människor jag känner därifrån och som jag, går på alla AIK:s matcher i princip, påstår att Tullinge är ett riktigt AIK-mecka.

Huddinge är väldigt mycket DIF i villaområdena, men det finns en hel del AIK också.

Södra förorterna, linje 19 mot Hagsätra i synnerhet, känns väldigt blandad. I vissa områden är det självklart mycket bajen (t ex högdalens centrum, host alkisarnas lokalförankring alá systemet och pubarna). Annars så känns det som att det fan är lika mycket AIK och dif på linje 19.
Citera
2007-05-17, 11:47
Medlem
Le Animals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Mina erfarenheter är följande:

I Södertälje håller majoriteten på SSK i ishockeyn och Hammarby i fotboll.

Bajen i fotboll och ett annat lag i hockey? Dra på trissor!
Citera
2007-05-17, 12:40
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Animal
Bajen i fotboll och ett annat lag i hockey? Dra på trissor!

I regel är det Leksand...
Citera
2007-05-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter

I Södertälje håller majoriteten på SSK i ishockeyn och Hammarby i fotboll.

Min SSK-polare hejar på gnaget och hammarby i fotboll.

Lite offtopic:
Varför håller alltid hockey-bönder på hammarby i fotboll?
Citera
2007-05-17, 20:36
Medlem
För att dom är förlorare precis som bajen?
Citera
2007-05-17, 22:14
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Min SSK-polare hejar på gnaget och hammarby i fotboll.

Lite offtopic:
Varför håller alltid hockey-bönder på hammarby i fotboll?

Här, mina vänner, har vi funnit oss en internet-gangster.

Backa gärna upp ditt tramsande med något som helst statistiskt underlag.
Citera
2008-08-19, 23:07
Medlem
laziales avatar
Först och främst ber jag om ursäkt för bump.
Kan sedan tillägga att jag bor ute på Lidingö, har därav god insikt i uppdelningen i de nordöstra delare av länet och city.

Ute på Lidingö är AIK det klart största laget bland ungdommar. Om du frågar Per 50 år är det i princip klart att han svarar "Jyrgårn" eftersom han är uppväxt med laget och kanske går på en match med polarna då och då. Bland äldre får du sura blickar när du går runt med AIK tröja(i stil med blickarna man får av invandrare när man går runt i Lazio tröja).

I Vasastan är det en ganska bra blandning. Personer med kontakter uppåt Solna är oftast AIKare medan folket ned mot Odenplan är mer Djurgården.

Kungsholmen är det blandat, har för mig att alla Stockholms lagens Kat C supportrar har samlingspubar där. Skulle kalla K-holmen neutralt.

Söder är som sagt mest bajare, men det är inte den bajaren som vi tänker som är en Björns trädgård pundare. Snarare medie folk som vill smälta in och vältrar sig i den såkallade "söderromantiken".

Östermalm är svårt att bedömma. Finns många casual wannabies som är gårdare och minst lika många som har bytt lag för AIK har ett rykte om att vara tuffare. Medelålders brukar det vara djurgårdare, undantaget är inflyttade Östermalms bor.

I de norra förorterna är det en ganska jämn fördelning, I Djursholm är folk överlag inte särskilt intresserade utav sport. Men om du frågar om lag svarar de oftast Djurgården. Täby, Danderyd och allt som ligger norrut är helt beroende på stadsdel i de olika kommunerna.

Kort sagt är Djurgården ett lag som brat wannabies eller rika 50åringar "håller" på.

AIK är ett blandat lag med många ungdommar, har sett både MUFare och SSUare i klacken.

Bajen är mycket mediefolk+ alla söderromantiker. Inte längre slödder.

Dessutom kan jag säga att en DIF dominerad stadsdel är Gärdet.

Tack o hej, svara gärna och kom med synpunkter...//Laziale
Citera
2008-08-19, 23:49
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Tumba ska visst vara blandat AIK/SSK

OK jag trodde att det var mest bajare i Tumba..

Nepp inga SSKare här inte, dom håller till i Tullinge. Mest Gnagare, sen djurgården sen bajen.
Citera
2008-08-20, 00:10
Medlem
1897s avatar
http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=28489

:
Citera
2008-08-20, 02:37
Medlem
Sett många gårdare från spånga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera