2007-04-29, 15:35
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det roliga med "Stockholms Stolthet" är ju att dess flesta supportrar bor utanför Stockholm, i kranskommuner som Vallentuna, Lidingö, Huddinge, Haninge, Waxholm, Täby, Järfälla osv. men ändå ältar man om och om igen det här med att AIK är baserat i Solna Kommun. Solna är ju för fan närmare City än någon av dessa kommuner!
lol, de flesta av supportrarna av Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Milan, Djurgården, Barcelona, Bayern Munchen eller vilket storlag som helst har större delen av sin supporterskara utanför sin hemort.

Aik är ifrån Solna, Djurgården är ifrån Stockholm. Det spelar ingen roll om halva Kina skulle heja på DIF, vi skulle ändå komma ifrån Stockholm.
Citera
2007-04-29, 15:54
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
lol, de flesta av supportrarna av Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Milan, Djurgården, Barcelona, Bayern Munchen eller vilket storlag som helst har större delen av sin supporterskara utanför sin hemort.

Aik är ifrån Solna, Djurgården är ifrån Stockholm. Det spelar ingen roll om halva Kina skulle heja på DIF, vi skulle ändå komma ifrån Stockholm.

vad fan menar du nu din jävla tomte? Förstod du ingenting alls av det jag skrev?
Citera
2007-04-29, 15:59
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
vad fan menar du nu din jävla tomte? Förstod du ingenting alls av det jag skrev?
Huh? Ok, förklara...
Citat:
Det roliga med "Stockholms Stolthet" är ju att dess flesta supportrar bor utanför Stockholm
Vad menar du här t.ex. Vad är det som är så roligt? Detta gäller för de flesta storlag som sagt. Kanske även för Aik, men den saken har jag ingen närmare koll på iofs.
Citat:
AIK är baserat i Solna Kommun. Solna är ju för fan närmare City än någon av dessa kommuner!
Ok, helt irrelevant ifall AIK är baserat närmare Stockholm än ställen därifrån DIF supporters kommer ifrån. Så Man Utd skulle t.ex. vara mer Liverpool bara för att det är baserat närmare Liverpool än ställen varifrån majoriteten av Liverpools fans kommer ifrån.
Citera
2007-04-29, 16:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Vad jag tror att han menar är att man inte kan jämföra var klubb A ligger med var klubb Bs supportrar bor.
Citera
2007-04-29, 16:54
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Huh? Ok, förklara...
Vad menar du här t.ex. Vad är det som är så roligt? Detta gäller för de flesta storlag som sagt. Kanske även för Aik, men den saken har jag ingen närmare koll på iofs.

Ok, helt irrelevant ifall AIK är baserat närmare Stockholm än ställen därifrån DIF supporters kommer ifrån. Så Man Utd skulle t.ex. vara mer Liverpool bara för att det är baserat närmare Liverpool än ställen varifrån majoriteten av Liverpools fans kommer ifrån.

Det komiska är att folk som inte själva är från Stockholms kommun hetsar om att AIK inte är från Stockholms kommun. Jag tycker att det är otroligt roande. Förstår du?
Citera
2007-04-29, 18:33
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
lol, de flesta av supportrarna av Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Milan, Djurgården, Barcelona, Bayern Munchen eller vilket storlag som helst har större delen av sin supporterskara utanför sin hemort...

Nej så gulligt! Är det så ni ser på er själva?
Citera
2007-04-29, 20:25
Medlem
Det är ju mycket coolare att vara AIK Solna än AIK Stockholm. Så vill jag ha det iallafall.
Citera
2007-04-29, 20:41
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Det är ju mycket coolare att vara AIK Solna än AIK Stockholm. Så vill jag ha det iallafall.

Hur tänker du då?
Citera
2007-04-29, 21:22
Medlem
Teichmanns avatar
Man får väl ha en viss förståelse för att bajare gillar att dra upp detta med Solna, även om jag har svårt att förstå det roliga då ingen AIK:are verkar ha problem med Solna. Men att djuren som under stora delar av sin tragiska historia spelat ute i Solna, och som dessutom 2004 horade bort sig från sin "borg" till förmån för "Råttsunda", uttalar sig är ingenting annat än skrattretande och komiskt. De sanna Solnatattarna är inga andra än Djurgårdens IF FF. Nej, detta blårandiga patrask är och förblir det mest själlösa som någonsin existerat i detta land.

För övrigt har det väl gjorts undersökningar som visar att AIK har fler medlemmar i innerstan (Södermalm exkluderat) än Dif? Även om det inte måste innebära att det nödvändigtvis finns fler sympatisörer inom samma område.
Citera
2007-04-29, 22:21
Medlem
Le Animals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Du är ju för fan helt jävla dum i huvudet. Bland det värsta jag någonsin läst på flashback. Roslagsbanan ger jag dig rätt. Men kan meddela att jag bor i Västerort och känner därför väldigt många i närområdet. Det bor ytterst få djurgårdare här, iaf sådana som faktiskt går på matcher. Rissne och resten av stationerna på blå linjen är väldigt mycket gnagare. Räcker med att promenera i Solna/Rissne/Sundbyberg så ser du själv hur mycket AIK det är i form av souvenirer och dylikt.
Farsta är det starkaste AIK-fästet söder om Stockholm och där bor det inte mycket djurgårdare, det är visserligen rätt blandat men AIK har klar majoritet.
Jävla pajas.

Herregud. Din nivå känns minst sagt "gnhiet" och "tuffing", men jag gör ett försök.

Jag bor också i Västerort, och garanterar dig att jag har koll. Jag skrev inte att det råder DIF-dominans, däremot att det finns en mycket stor del DIF längs exempelvis gröna och blåa linjen. Längs blåa, med undantag för de ställen jag nämnde, ligger andelen DIF kring 50/50 eller högre.

EDIT: Håller med om att det förmodligen är fler gnagare även i Rissne/Sumpan. Men många DIF också.
Citera
2007-04-29, 22:24
Medlem
Le Animals avatar
Citat:
Bästa inlägget hittills. Djurgården dominerar City, Västerort, Norrort och Söderort. Men inte riktigt i östra delarna.

Som sagt, skrev inte att DIF dominerar. Jag skrev var vi DIF kommer ifrån. Var gnagare och bajare kommer från vet ni bäst själva. Jag skiter i vilket.
Citera
2007-04-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Hur tänker du då?

Coolt med en egen stad sådär lite utanför, gillar mixen av tråkig grå förort och mysiga gamla kvartér där ute. Det känns mycket mer "AIK" än Biblioteksgatan för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in