2010-11-01, 15:35
Medlem
Årsta är lite konstigt att ingen nämnt, det kanske är det allra starkaste fästet bland bajens aktiva supportar, johanneshov och hela linje 17 (kanske lite undantag kärrtorp där är det till synes mycket gårdare) är även det extremt mycket bajen. Hägersten känns som en majoritet bajare med en hel del gnaget. I farsta och vantör känns det som alla tre anser sig ha aktiva supportar, dock är marginal supporten i området allra oftast bajare. I villaområden som stureby, enskede och örby känns det som det är stor majoritet bajen, kanske 70% o 15% vardera jyrgårn och gnägget. Västerort känns hyfsat opartiskt lite mer dif och aik än bajen, men det finns.
Hela blåa linjen är 100% gnaget känns det som. Innerstan -söder dif främst. röda linjen i norr dif. Tyresö bajen, huddinge, botkyrka och haninge blandat. Nacka- känns som bajen där det är fattigare som henriksdal o fiskis och tvillingarna där det e finare. Röda linjen i söderort är väl främst bajen men känns ganska mycket mer uppblandat än gröna linjen söderut.
Förortsthugsen verkar allt som oftast hålla på gnaget, även de som skryter om söderort...
pendeln norrut är precis som blåa linjen ett gnagetfäste med några få gerillakrigare och en del gårdare.
Citera
2010-11-02, 08:47
Medlem
KemperBoyds avatar
http://yfrog.com/mz57253836j

Från Offside.
Citera
2010-11-02, 13:37
Medlem
Guldpakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jla
Nacka- känns som bajen där det är fattigare som henriksdal o fiskis och tvillingarna där det e finare.

Dom 10 år som jag bott i Nacka har jag mött kanske 50 personer som inte håller på Djurgården. Henriksdal känns mer som ett blandat område.
Citera
2010-11-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldpaket
Dom 10 år som jag bott i Nacka har jag mött kanske 50 personer som inte håller på Djurgården. Henriksdal känns mer som ett blandat område.

Håller med. Min erfarenhet är också att Nacka är EXTREMT MYCKET DIF. Hela Österort (alltså Lidingö, Nacka, Värmdö) känns DIF.
Citera
2010-11-02, 13:42
Bannlyst
Uppväxt i Haninge som AIKare och jag har upplevt det som att aik är i minoritet där. Bajen och Dif dominerar.

Huva vilken uppväxt.
Citera
2010-11-02, 15:03
Medlem
Linje 17 söder om slussen är iaf Bajen. City känns väldigt mycket djurgården och väsby, rotebro, märsta och närliggande är aik. Det är väl dom som känns självklara.
Citera
2010-11-02, 15:18
Medlem
Jontalinens avatar
I helvete att mitt kära Vallentuna skulle vara dif.. Snarare stor blandning av de olika stockholmslagen med BP som undantag.

Vi är en del gnagare tycker jag dock.
Citera
2010-11-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Uppväxt i Haninge som AIKare och jag har upplevt det som att aik är i minoritet där. Bajen och Dif dominerar.

Huva vilken uppväxt.

Haninge har dessutom Sthlms sämsta skolor
Citera
2010-11-02, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Haninge har dessutom Sthlms sämsta skolor
Lugnt, gick inne i city
Citera
2011-02-02, 23:39
Medlem
Kremjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppstah
*Räcker upp en hand*
Har utsikt över skithålet Zinkensdamm IP

Är född på Löwenströmska i Upplands Väsby så på mitt pass så står det att jag är född i Hammarby (området heter så).

Är dock uppvuxen i Sollentuna..

Då var vi två om det, som tur är så är jag Bajare sen födseln. Att det står "Hammarby A" som födelseort i mitt pass är alldeles utmärkt
Citera
2011-02-03, 17:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det finns minst 2 såna här trådar, onödigt att behöva upprepa allt, men... Västerort (gröna linjen) är historiskt ca 45% DIF, 45% AIK och 10% Hammarby. De sista årtiondena tycks det ha viktat över mer åt AIK-hållet då. Det diffar lite från förort till förort, med Djurgårdare i villa-områdena och AIK:are i hyreshusområdena. Men som sagt, mycket Gnaget numera, och rent geografiskt är det ganska logiskt. Vad gäller Brommapojkarna så har väl varenda grabb uppvuxen utmed gröna linjen spelat i BP någon gång, men i och med att laget är Div 1/Superettan historiskt sett, så har de ingen riktig fan-bas.

Blåa linjen passerar rätt igenom AIK-land (Solna) och fortsätter ut i kulturberiknings-ghettona. I den mån Mustafa och Nkomo bryr sig om Allsvenskan, så är och ska det vara AIK all the way.

Lidingö är Djurgården framför allt, även om det säkert finns en del AIK:are i yngre generationer.

Innerstan (ej Söder) är Djurgården. Söder är förstås Hammarby, men i takt med yuppiefieringen av Södermalm så har de gamla alkisarna och haschpundarna pressats söderut till "Söder-Om-Söder", alltså förorter. Dessa förorter är idag Hammarbys starkaste fäste, snarare än Södermalm, där halva befolkningen är nyinflyttade norrlänningar som blivit pålurade svindyra bostadsrätter i vad som för 10 år sedan var rena alkiskvartar. De påstår sig heja på Bajen, men förstår inte fotboll och är muppar-bönder i största allmänhet.

Sydväst (röda linjen) är blandat, rätt mycket AIK tror jag. Sydost är rörigt och ostrukturerat, men den som påstod att det var rätt mycket Djurgårdare där kan ha rätt.

Övriga delar (t ex Norrort med Sollentuna, Täby m m) är svårt att säga något om, tror det är rätt slumpmässigt fördelat med AIK, DIF och lite Hammarby.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2011-02-03 kl. 17:45.
Citera
2011-04-03, 21:53
Medlem
Kvartens avatar
Det är nog inte helt fel att nämna Huddinge som DIF-område. Är gnagare därifrån och för varje gnagare/bajare i skolan gick det säkert två djurgårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in