2008-08-29, 20:07
Medlem
15th Avenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Funderade också på vad du menade med om att det är flest Gnagare i Bromma? Rätta mig om jag har fel för jag är inte så insatt just där, men brukar det inte vara rätt blandat?
Stämmer bra det, bor i Bromma och min bekantskapskrets är väl mer eller mindre delat i två läger: Djurgården eller AIK. Sedan finns det några få som håller på Hammarby, men de är mycket få.
Citera
2008-08-29, 20:11
Medlem
K.Nullas avatar
Har inte föjlt hela tråden.
Men i Stockholm med omnejd har normalt sett folk koll på saker.
Därför är frågan lite onödig, det finns inga anhängare av Diff eller miff flt Hiff häromkring, åtminstone inte människor...
Citera
2008-08-29, 20:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Få tunnelbanelinjer är väl så dominerade av ett lag som de blåa linjerna 10 och 11 mot Hjulsta och Akalla. Iallafall från norr om Stadshagen.
Solna C, Huvudsta, Västra Skogen, Sumpan, Rissne, Rinkeby, Tensta, Kista, Husby, Akalla osv...
Minst 90% AIK skulle jag säga.
Citera
2008-10-01, 20:21
Medlem
Corduners avatar
I nya Offside, i artikeln om stockholmsfotbollens "förfall", så finns en karta över Stor-Stockholms postnummer med respektive klubbs medlemsantal. Som alltid så är jämförelsen något haltande, då Gnagets och Bajens totala medlemsantal ställs mot Djurgår'n Fotbolls. Dessutom är givetvis antalet medlemmar inte samma sak som antalet supportrar.

Har inte riktigt hunnit sätta mig in i artikeln än men klart är i alla fall att P3RK3L3:s skröna om att Aik skulle ha fler medlemmar på Östermalm än Djurgården är rejält överbevisad. Inom postnumren 114-115 bor det enligt Offside 316 medlemmar i Aik samt 1339 medlemmar i DIF Fotboll (dvs mer än fyra gånger fler). Därtill är Djurgår'ns fotbollssektion större än både Aik och Hammarby totalt i såväl Vasastan, Kungsholmen, Gamla Stan/City som Lidingö.
Citera
2008-10-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
I nya Offside, i artikeln om stockholmsfotbollens "förfall", så finns en karta över Stor-Stockholms postnummer med respektive klubbs medlemsantal. Som alltid så är jämförelsen något haltande, då Gnagets och Bajens totala medlemsantal ställs mot Djurgår'n Fotbolls. Dessutom är givetvis antalet medlemmar inte samma sak som antalet supportrar.

Har inte riktigt hunnit sätta mig in i artikeln än men klart är i alla fall att P3RK3L3:s skröna om att Aik skulle ha fler medlemmar på Östermalm än Djurgården är rejält överbevisad. Inom postnumren 114-115 bor det enligt Offside 316 medlemmar i Aik samt 1339 medlemmar i DIF Fotboll (dvs mer än fyra gånger fler). Därtill är Djurgår'ns fotbollssektion större än både Aik och Hammarby totalt i såväl Vasastan, Kungsholmen, Gamla Stan/City som Lidingö.
Intressant och rimligt. Och ingen överraskning att Söder är borträknat.

Hur ser det ut med de andra klubbarna? Är Haninge ett undantag i Bajendominansen, och hur ser det ut i ytterområdena på blå linjen? Är det verkligen bara aik?

Ett linjeområde som kan konkurera med stadshagen-rinkeby i dominans är linje 17 söder om söder. Gullmars-Skärmabronx-Hammarbyhöjden-Björkis-Kärrtorp-Bagis-Skarpnäck.
Citera
2008-10-02, 00:21
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner

Då måste Viasat ha många "Säsongskortet"-abonenter i krokarna.
Citera
2008-10-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Få tunnelbanelinjer är väl så dominerade av ett lag som de blåa linjerna 10 och 11 mot Hjulsta och Akalla. Iallafall från norr om Stadshagen.
Solna C, Huvudsta, Västra Skogen, Sumpan, Rissne, Rinkeby, Tensta, Kista, Husby, Akalla osv... Minst 90% AIK skulle jag säga.

hur många i dessa förorter hejar på ett allsvenskt lag överhuvudtaget?
Citera
2008-10-02, 21:06
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonazo
hur många i dessa förorter hejar på ett allsvenskt lag överhuvudtaget?

Hehe, ja det är väl idag rätt mycket Barcelona, United, Chelsea, Inter osv. På min tid var det annorlunda dock.

Men de som bryr sig om allsvensk fotboll i dessa områden håller i 9 fall av 10 på AIK. Det är jag säker på.
Citera
2010-09-23, 03:06
Bannlyst
I Stockholm har det mycket med vart man är uppvuxen. Innerstan + norrort är mest djurgårdare. Diverse förorter väster/nordväst om Sthlm är Aik:are och södra Stockholm/södra förorterna är oftast Bajare.
Citera
2010-09-23, 03:10
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
I Stockholm har det mycket med vart man är uppvuxen. Innerstan + norrort är mest djurgårdare. Diverse förorter väster/nordväst om Sthlm är Aik:are och södra Stockholm/södra förorterna är oftast Bajare.

Min uppfattning är att det mest är gårdare i Södra förorterna.
Citera
2010-09-23, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Min uppfattning är att det mest är gårdare i Södra förorterna.

Jasså?
I och för sig kan du ha rätt , tänker på Haninge och Botkyrka , där kan det finnas en del gårdare.
Var så förr iallafall
Citera
2010-09-23, 03:37
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Jasså?
I och för sig kan du ha rätt , tänker på Haninge och Botkyrka , där kan det finnas en del gårdare.
Var så förr iallafall

Precis! Det var Haninge jag först och främst tänkte på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in