2010-09-13, 18:40
Medlem
kugarns avatar
Vad händer egentligen med Häcken och deras "Nya Rambergsvallen"? Är det inte dags att börja bygga snart? Har man kanske redan börjat?
Citera
2010-09-13, 22:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugarn
Vad händer egentligen med Häcken och deras "Nya Rambergsvallen"? Är det inte dags att börja bygga snart? Har man kanske redan börjat?

Om jag hört rätt ska Rambergsvallen rivas efter säsongsavslutningen 2011 och till säsongsstarten 2012 ska det nya bygget stå klart.

/feldgrau
Citera
2010-09-13, 23:45
Medlem
kugarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Om jag hört rätt ska Rambergsvallen rivas efter säsongsavslutningen 2011 och till säsongsstarten 2012 ska det nya bygget stå klart.

/feldgrau
Ok! Kan man hitta hur den ska se ut någonstans?
Hur ligger det till med de andra lagen i Allsvenskan som inte uppfyller de framtida kraven för arenor? Det känns inte helt otänkbart att till exempel Mjällby kan etablera sig som ett allsvenskt lag, uppfyller Strandvallen kraven?
Kortare sagt, vilka lag är i behov av att bygga om/bygga nytt? Kanske kan vi göra en sammanställning av situationen i samtliga allsvenska lag?

Jag har sett länken till svenska fotbollsförbundets hemsida, men det känns utdaterad.
Citera
2010-09-13, 23:49
Medlem
Mohks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
* Ståplatser
* Sittplatser av varierande komfort
* Restauranger
* Pipeline direkt från bryggeriet
* Jumbotron
* Atmosfär, Världens högsta uppmätta publikljud
* Multifunktionell dvs kan användas till nästan vad som helst
* Snygg design

Hahahah jävla tyskar!
Citera
2010-09-23, 23:50
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/tff/article1246806/Skisser-klara-for-ny-arena.html
Roligt att det börjar hända lite saker.
Citera
2010-09-24, 00:08
Medlem
xtroes avatar
Vad har hänt med Valencias nya arena egentligen? Skulle väl vara klar någon gång 2009 men bygget stoppades pga av deras dåliga ekonomi? Hur är läget nu, någon som har bra koll?
Citera
2010-09-27, 11:16
Medlem
maximum2s avatar

Ja ekonomin är fortfarande kass om jag är uppdaterad, dock lite bättre efter denna sommaren men långt ifrån bra fortfarande
Citera
2010-09-27, 11:17
Medlem
Skithuspappers avatar
Ja den ekonomiska krisen har väl gjort att det har blivit lite tightare...
Citera
2010-09-27, 12:22
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau
Får väl hoppas att det går lika bra för dem som det gjorde för oss i GAIS på nya GU...

Mild säger för en gångs skull vad resten utav 'alliansklubbarna' faktiskt tänker:
http://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/daligt-gras-en-forklaring-till-ifks-misslyckade-arhttp://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/daligt-gras-en-forklaring-till-ifks-misslyckade-ar

Citat:
På Gamla Ullevi samsas IFK, Gais och Öis, dessutom kallas det damlandslagets nationalarena, och Gothia Cup spelar semifinaler och finaler där.

Ärligt talat, Håkan, är inte problemet olösligt då?
- Nej, det är jätteenkelt att komma åt. Är det tre lag som spelar där så är det inga fler. Då läggs det inga träningsmatcher där, inga matcher som PR-jippo eller Gothia Cup.

Du vill att bara allianslagen ska få spela på Gamla Ullevi?
- Ja.

Inga damlandskamper, inget Gothia Cup?
- Nej. Kring 45 matcher, det klarar en arena, eller...det ska den göra, det gör de i alla fall i Skottland, och där regnar det mer än det gör här. Men på Gamla är det väl 60-70, bara Gothia Cup var väl en 20 matcher?

Men det lär vara en isfrysen dag i helvetet när SvFF beslutar att flytta damlandslaget till en mer passande arena, typ Vallhalla. Eller Ruddalen.
Senast redigerad av Bornet 2010-09-27 kl. 12:25.
Citera
2010-09-27, 13:14
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Får väl hoppas att det går lika bra för dem som det gjorde för oss i GAIS på nya GU...

Mild säger för en gångs skull vad resten utav 'alliansklubbarna' faktiskt tänker:
http://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/daligt-gras-en-forklaring-till-ifks-misslyckade-arhttp://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/daligt-gras-en-forklaring-till-ifks-misslyckade-ar

Men det lär vara en isfrysen dag i helvetet när SvFF beslutar att flytta damlandslaget till en mer passande arena, typ Vallhalla. Eller Ruddalen.

Det ligger konstgräs på GU inom 3 år, var så säker.
Citera
2010-09-27, 13:17
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Vad har hänt med Valencias nya arena egentligen? Skulle väl vara klar någon gång 2009 men bygget stoppades pga av deras dåliga ekonomi? Hur är läget nu, någon som har bra koll?

Bygget stoppades under 2009 och har ännu inte tagits upp igen. Senaste jag hörde var att arenan skulle vara klar till säsongen 2012/2013.
Citera
2010-09-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximum2

Ja ekonomin är fortfarande kass om jag är uppdaterad, dock lite bättre efter denna sommaren men långt ifrån bra fortfarande

Valencia började bygga sin arena samtidigt som den berömda finanskrisen kom, man tog ett konsigt lån som ökade och ökade ju sämre världsekonomin blev. Jag vet inte exakt hur det var där. Men det är ju tänkt att Valencia ska sälja den nuvarande Mestalla för 3-4 miljarder. Inte för arenan är värd så mycket men den ligger i ett sjukt exkusivt område. Men nu vågar inget företag köpa upp marken för att bygga lägenheter och därför saknar Valencia en massa pengar.

Men den nya presidenten har halverat(?) skulden på två år. Balnd annat genom försäljningarna av Davidx2, Albiol, Marchena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in