Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
tack så mycket brandbil, men det finns väl litet mer detaljer än det? ska söka på "konsultstege" senare.
Ja det finns såklart mkt mer. Det var sent, kändes lite OT och dessutom var jag inte helt "tillbaka" även om klockan var mkt.
Det krävs en egen tråd för att diskutera stegen och ska jag vara ärlig vet jag inte om det är så värst spännande att diskutera. Surfa runt lite på de stora firmornas hemsidor och sök lite på google. Ett begrepp som är mycket kopplat till stegen är uttrycket "up or out". Här en rätt spännande artikel som bl.a. nämner "up or out" (sök i artikeln om du inte vill läsa hela).
http://education.guardian.co.uk/mba/story/0,,900359,00.html
För att hålla lite OnT sägs det i inledningen av den artikeln att de konsulterna hoppar in på £40 000 (utan bonus antar jag). Det är utan erfarenhet (TS skulle ju få inom SAP) men på en av de "bästa" firmorna i världen. Samtidigt brukar man kunna få ännu bättre lön på lite mindre bolag. Åter igen är jag inte så insatt i ITbiten. Vet dock att SAPerfarenhet är mycket efterfrågat.
Jag inser också att jag (i min lilla värld) snöat in mig på konsultarbete. Du kanske tänker dig ett "vanligt" jobb på ett "vanligt" företag. Där vet jag ingenting om lönerna.