2007-09-28, 18:07
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumpen
vad är det för skillnad på att bli och känna sig våldtagen?

Det är oerhört individuellt och subjektivt vid vilken gräns man känner sig kränkt, dock så talar jag naturligtvis om de juridiska aspekterna!
2007-09-28, 18:08
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Det maste vara kokain inblandat i detta. Nagon som vet om det stammer

Såklart de hade dragit ett par linor innan, det är bekräftat!
2007-09-28, 18:10
Medlem
Blodproverna från kvinnan och 25-åringen innehöll spår av efedrin.
2007-09-28, 18:10
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
vad är det för skillnad på att bli och känna sig våldtagen?

Själva våldtäkten antagligen. Ganska viktig detalj :P

Ska man börja fälla folk hejvilt efter hur de känner sig så har jag ett gäng krogar som borde fällas. Jag känner mig nämligen rånad i stort sett varje lördags- och söndagsmorgon. Jag har gått in med vilje, men när jag blivit lagom full klarar jag inte av att säga nej till fler järn. Jag är utnyttjad och rånad. Eller?
2007-09-28, 18:11
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Såklart de hade dragit ett par linor innan, det är bekräftat!

Efedrin, någon som blivit blåst?
2007-09-28, 18:12
Medlem
[quote]Jag kan bara beklaga du gått på myten om att kvinnor skulle uppleva rättsprocessen som jobbig och därför drar sig för att dra det så långt. Det där är ett grovt tankefel. Xallo är inne på ett spår när han skriver att det är skillnad på att bli våldtagen och att "känna" sig våldtagen.
[quote]

varför skulle de inte uppleva rättprocessen jobbig?
dom måste ju svara på massa skitfrågot som inte har med fallet att göra.
Hur många det haft sex men, vad dom hade för kläder, brukar dom ha "sexiga kläder", sen efter det berätta i detalj hela våldtäkten och sen höra försvarsadvokaten förvränga allt för att få det se ut som att det var hennes fel. m.m m.m.

jag skulle vilja se om du tycker det var kul att berätta om att du blev våldtagen. hur några killar knullade sönder din röv medans dom skrattade gött.
men sen hade ju ju tajta jenas på dig och var full, man såg ju du var en sugbög. såna vill ju ha en hård kuk i röven. fast sån är ju lätt att prata om eller?
2007-09-28, 18:15
Bannlyst
Mayito

Jag har nu följt dina överlägsna och raljerande inlägg i flera dagar utan att kommentera men nu bara måste jag "lufta" lite.

Du raljerar om din expertis, din förmåga att kuna sia om utgången osv. Innan du kan referera till antingen arbetslivserfarenhet inom dessa områden eller gedigen utbildning/forskning så måste jag tyvärr avfärda dej som en av FB's största ordbajsare och rättshaverister.

Visst, grabbarna har friats i TR, inget snack om det. Dom är nu uppe i HR och låt för guds skull nu de riktiga experterna avgöra grabbarnas skuld eller ej.

Vad gäller grabbarnas moral, person eller uppförande vet du tyvärr inte ett skit. Du känner dom ej, du har aldrig träffat dom, hur fan kan du då sitta och försvara deras kvinnosyn, moral eller etik.

Mayito, för din egen skull, tänk till lite nu, sansa dej, tro inte att du besitter "förmågor" ingen annan har. Bli inte ledsen nu men ingen besitter övernaturliga förmågor, inte ens du. Avvakta nu HR's dom, läs sedan all fakta som släpps i efterhand så får vi se om grabbarna är oskyldiga eller ej. Att båda pojkarna har knullat på det mesta som rört sej kring Stureplan vet vi alla, det gör dom till luder i mina ögon, sedan att dom förnedrar och utnyttjar småflickors osäkerhet och törst på bekräftelse gör dom också till svin i mina ögon.

Till sist, du behöver inte alls tycka som jag, inte heller hålla med, men granska ditt beteende och dina raljerande "historier" i retrospekt så kanske du inte kommer att må så dåligt då allt detta är över för ingen kommer att komma ihåg allt detta om ett par år förutom de tre inblandade.
2007-09-28, 18:17
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Läs de böckerna, och kom sen dragandes med din jävla myt.

4. Det spelar ingen roll hur många gånger du försöker intala mig och de flesta andra i den här tråden att du är superior alla människor i världen. Jag köper inte ditt skitsnack. Du vet lika mycket som vi andra här, och det är ingen idé att du svamlar mer om ditt "siande".

Du påstår att du har erfarenhet, insyn, och jag vet inte allt. Du lindar in dig mer och mer, och jag börjar seriöst fundera på vad du går på.

Ibland verkar du inte ha alla besticken i lådan, tex när du drar in din mamma och hennes kompis i det hela, dags att ge upp nu, du kommer inte övertala mig med dina skumma argument.

Japp, Mayito är så irriterande att jag nästan hoppas att de fälls bara för att jag ska kunna fantisera om hur frustrerad han måste känna sig i ett sådant läge. Vilket antiklimax på alla analyser och säkra påståenden det skulle vara! Står inte ut med besserwissrar...
2007-09-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Själva våldtäkten antagligen. Ganska viktig detalj :P

Ska man börja fälla folk hejvilt efter hur de känner sig så har jag ett gäng krogar som borde fällas. Jag känner mig nämligen rånad i stort sett varje lördags- och söndagsmorgon. Jag har gått in med vilje, men när jag blivit lagom full klarar jag inte av att säga nej till fler järn. Jag är utnyttjad och rånad. Eller?

vad då kan inte säga nej? har du aldrig några pengar med dig hem efter en ute kväll? du borde passa dig att gå ut för mycket, låter som alkoholproblem.

men det är ju ingen som tvingar dig att köpa även om du är full. sliter bartenderna tussar från ditt hår för att du ska köpa öl eller sprit? eller om du somnar, tar han då din plånbok och sen ställer massa drinkar på dit bord. säger du nej hur långt som helst så säljer han ju inget.
2007-09-28, 18:23
Medlem
Citat:
vad då kan inte säga nej? har du aldrig några pengar med dig hem efter en ute kväll? du borde passa dig att gå ut för mycket, låter som alkoholproblem.

men det är ju ingen som tvingar dig att köpa även om du är full. sliter bartenderna tussar från ditt hår för att du ska köpa öl eller sprit? eller om du somnar, tar han då din plånbok och sen ställer massa drinkar på dit bord. säger du nej hur långt som helst så säljer han ju inget.

Men han känner ju sig utnyttjad och rånad

Förstår du inte skillnaden?
2007-09-28, 18:25
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Att det ska vara så jävla svårt att skilja på moral och juridik?

Kanske för att juridiken handlar om de lagar och förordningar som ett samhälle gemensamt har bestämt sig för att följa och att dessa lagar och förordningar i sin tur grundas på de samhällets kollektivets uppfattning om moral och etik. Alltså - först har vi moral sedan juridik och inte tvärt om. Juridik är inget annat än moral omskrivet i lagtext. Tyvärr vill inte jurister inse detta (och definitivt inte alla dessa kissnödiga wannabe-jurister här på FB och ni vet själva vilka ni är) och inbillar sig att det dom sysslar med är något väldigt djupt och oerhört komplext och därför verkligen inget för vanligt folk att ens försöka sig på att förstå.
2007-09-28, 18:25
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Oj, vad du inte förstod någonting av vad jag menade. Det hör inte till vanligheterna att jag blir dragen i håret när jag dricker alkohol förresten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in