2007-09-21, 12:07
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Hur kan lilla mamsen och väninnan komma fram till det DE kom fram till på en så kort intervju då?
.

För att de lyssnade kanske? De har verkligen inte mycket kunskap om fallet förutom något de läst i nån tidning så deras förkunskaper var minimala. Jag bjöd bara in dem för att LYSSNA på intervjun åt mig och sedan berätta för mig hur de reagerade och vad de tyckte – så att jag skulle få andra infallsvinklar.

De bedömde alltså den enskilda intervjun.

I övrigt reagerade både morsan och väninnan på den kvinnliga reporterns genomgång av det andra fallet innan intervjun. De undrade en hel del om den där grejen att Tjej 2 gett olika versioner för att till slut påstå att hon inte mindes något egentligen. Jag kunde bara bekräfta att det var så men jisses så misstänksamma de såg ut...
2007-09-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
För att de lyssnade kanske? De har verkligen inte mycket kunskap om fallet förutom något de läst i nån tidning så deras förkunskaper var minimala. Jag bjöd bara in dem för att LYSSNA på intervjun åt mig och sedan berätta för mig hur de reagerade och vad de tyckte – så att jag skulle få andra infallsvinklar.

De bedömde alltså den enskilda intervjun.

I övrigt reagerade både morsan och väninnan på den kvinnliga reporterns genomgång av det andra fallet innan intervjun. De undrade en hel del om den där grejen att Tjej 2 gett olika versioner för att till slut påstå att hon inte mindes något egentligen. Jag kunde bara bekräfta att det var så men jisses så misstänksamma de såg ut...
Ditt mamma tjat är tröttsamt. Hon och hennes kompis, eller vad det nu var kan väl testa på en natt tillsammans med de 2 som dem försvarar? Kanske har annan uppfattning då
2007-09-21, 12:34
Bannlyst
Min moster, hennes väninna, och väninnans hund trodde inte på JBK. Och med deras gedigna grund inom rättsväsendet så slår det ut din mamma och hennes väninna, Mayito.
2007-09-21, 12:36
Medlem
Jag lyssnade också på vad JBK sa. Tycker han har en väldigt dålig kvinnosyn. Men nu till det jag faktiskt reagera på mest var när dom tog upp det nya. Det har stått någonstans att dom åkte hem till EDD:s mammas lägenhet och hade då med sig både den tjejen som anmälde och vänninan. Men igår så sa JBK att det baravar en tjejen med. Har försökt hitta detta som jag läste och tror att det var här i denna tråd någonstans. Och att det var en som kände EDD som skrev det här.
2007-09-21, 12:46
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Jag lyssnade också på vad JBK sa. Tycker han har en väldigt dålig kvinnosyn. Men nu till det jag faktiskt reagera på mest var när dom tog upp det nya. Det har stått någonstans att dom åkte hem till EDD:s mammas lägenhet och hade då med sig både den tjejen som anmälde och vänninan. Men igår så sa JBK att det baravar en tjejen med. Har försökt hitta detta som jag läste och tror att det var här i denna tråd någonstans. Och att det var en som kände EDD som skrev det här.

Ha, ha, ha! Jo, det var så att två killar och en tjej åkte hem till ED:s morsa. Sedan drog 21-åringen. Av naturliga skäl känner han ju inte till vad som hände därefter.

Om du upplever läget som förvirrat så är det inte så konstigt. Som den kvinnliga reportern uppgav drog tjejen olika versioner för att till slut inte minnas något av värde och hennes väninna hade ännu flera olika versioner. Så visst. Jag förstår din förvirring.

21-åringens historia var ju däremot glasklar.
2007-09-21, 12:48
Bannlyst
Men det ligger något i ViVisthlms inlägg. Det stod nånstans här i tråden att båda tjejerna var med till lägenheten. Minns inte vem som skrev det dock.
2007-09-21, 12:52
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Men det ligger något i ViVisthlms inlägg. Det stod nånstans här i tråden att båda tjejerna var med till lägenheten. Minns inte vem som skrev det dock.

Jo, just det. Det kom från ED:s polare. Tro mig när jag säger detta. Om ni behöver ha svar på detta mysterium är 21-åringen helt värdelös som källa eftersom han drog. Det tyckte polisen också.

Polisen försökte bringa klarhet i ganska många detaljer kring denna natt genom att förhöra tjejerna och kolla fakta. Paradoxalt nog slutade allt i total förvirring.

Så om ni söker svar på denna gåta ska ni självfallet snacka med tjejen och hennes väninna. Lycka till...

EDIT: Kan inte hjälpa det men jag måste citera mig själv igen från det här inlägget på Sourze som blev en klassiker i samma ögonblick det publicerades:

> Svar 65
Mayito
"Men ditt "fantastiska bevis" handlade ju om fall 2. Uppenbarligen är din källa rätt så värdelös eftersom polisen inte hittade en enda sak som talade emot 21-åringen. Han hade ju inte ens haft sex med henne - vilket polisen utrett sig fram till. Detta är ytterst allvarligt. Hur menar du då att han skulle vara skyldig? Han genomförde en telepatisk våldtäkt?"

Alltså, ge inte upp, folks! Jag är med er! 21-åringen KAN ju vara skyldig. Möjligheten finns ju att han ändå gjorde det. Ge er inte!
2007-09-21, 13:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
På Swecheck ska uppdrag granskning finnas tillgängligt på nätet, dock ej på swebits. Annan sida?
2007-09-21, 15:36
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Hur kan lilla mamsen och väninnan komma fram till det DE kom fram till på en så kort intervju då?
.
De kanske själva har varit drinkluder och gänghoror?

"It takes one to know one" ??
2007-09-21, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
På Swecheck ska uppdrag granskning finnas tillgängligt på nätet, dock ej på swebits. Annan sida?
Piratbukten har några stycken! Vilket avsnitt är intressant?
2007-09-21, 16:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ha, ha, ha! Jo, det var så att två killar och en tjej åkte hem till ED:s morsa. Sedan drog 21-åringen. Av naturliga skäl känner han ju inte till vad som hände därefter.

Om du upplever läget som förvirrat så är det inte så konstigt. Som den kvinnliga reportern uppgav drog tjejen olika versioner för att till slut inte minnas något av värde och hennes väninna hade ännu flera olika versioner. Så visst. Jag förstår din förvirring.

21-åringens historia var ju däremot glasklar.

Det är väl enklare för en kille som utsatt en tjej för förbedribngstjej och sen blivit anmäld att försvara sig än det är för en utsatt tjej som desutom fått sms om att hon minsann är en gänghora att komma med sanningen. Hon har ju blivit förnedrad etc och mår antagligen piss och då blir det att man tvekar.

Nu menar jag inte heller att killen mår prima. Han mår uppenbarligen inte bra annars skulle man aldrig bete sig sädär.
2007-09-21, 16:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Piratbukten har några stycken! Vilket avsnitt är intressant?
Vet inte om man får länka direkt, men Efterlyst.S35E03.SWEDiSH.PDTV.XviD-TS

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in