2009-01-23, 19:09
Medlem
feed-mes avatar
Jag har full förståelse för Parton och Anonym person, men tror inte att det är realistiskt att SHL kommer att dra ner på matcherna, om nu inte ett mirakel skulle komma in.

CHL kommer kanske i framtiden att kunna konkurera med NHL (Optimist=Javisst) och för att detta ska kunna vara möjligt så även hockeyligorna gå med på vissa krav som gäller. Men som sagt beror ju det på hur hockeyligan ser på CHL, om de vill satsa på det och lyfta fram Europeisk hockey eller om de bara vill skita i det och fortsätta tävla med andra europeiska ligor.

Första CHL finalen bjöd på ett riktigt kul spel, och faktiskt enligt min mening inte alls lika NHL influerat som Svenska lag skulle spelat. Tror att Zürich fixar detta på hemmaplan nästa vecka om man ser hur starka de var på bortaplan, iaf i första.
Citera
2009-01-28, 21:14
Medlem
Lions har 2-2 att gå på och leder hemma med 2-0 nu med en period kvar. Ser ut som att schweizarna vinner första årets CHL.
Citera
2009-01-28, 22:21
Medlem
steffeGs avatar
Riktigt bra kvalitet på den här turneringen tillslut måste jag säga, även om ajg var skeptisk till en början. Publiken i Schweiz idag hjälpte till att ge en god eftersmak från turneringen också.
Citera
2009-01-28, 22:31
Medlem
feed-mes avatar
Bra gjort av Zürich och mycket övertygande om att de var det bästa laget turneringen ut!

Tycker Svenska lagen ska satsa hårdare på CHL, även om det just nu inte handlar om så överdrivet mycket pengar men det är ju alltid ett plus. Just nu kanske CHL inte är speciellt stort i våra ögon men om 10 år kanske det vuxit så de kanske kan ta in 16 lag istället för 12 som nu i gruppspelet. Och det kanske blir lika stort som Champions league är för fotbollslagen? Så satsa Sverige, satsa!
CHL kan hjälpa Europa att utmana Nordamerika en dag och just det är min vision med två stora ligor i världen, NHL och CHL (Som visserligen är en turnering men det får man svälja).
Hur tror ni det kommer gå för de Svenska lagen nästa år?
Citera
2009-01-28, 23:30
Medlem
SweTechs avatar
Jag har inte följt CHL för fem öre men ni som har sett matcherna, vad tycker ni om Blindenbacher?
Citera
2009-01-28, 23:33
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag har inte följt CHL för fem öre men ni som har sett matcherna, vad tycker ni om Blindenbacher?

Han var ju tokigt bra mot HV71. Mer än så har jag inte sett honom.
Citera
2009-01-29, 00:22
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Han var ju tokigt bra mot HV71. Mer än så har jag inte sett honom.

Jag tror han kan bli väldigt bra för oss. Offensiv och kanske lite mindre indianare än från Rhodin..
Hoppas vi kan behålla Sevc och kanske få hem Kolan också.
Citera
2009-02-24, 23:53
Medlem
Håller med

Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Bra gjort av Zürich och mycket övertygande om att de var det bästa laget turneringen ut!

Håller med
Citera
2009-10-22, 00:47
Medlem
SweTechs avatar
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/article/agreed-bring-back-chl.html?tx_ttnews[backPid]=955&cHash=750d908b05

CHL är tillbaka 10/11 i ett nytt ägandeformat.
Ligorna i Tjeckien, Finland, Tyskland, Ryssland, Slovakien, Sverige och Schweiz kommer att gå in som 50-procentiga delägare i ett nytt aktiebolag där IIHF äger den andra hälften.

Man har också tagit beslut om dom lag som hade kvalificerat sig för 09/10
och det är även bekräftat på Färjestads hemsida..

http://www.farjestadsbk.se/showpage.asp?PID=1972789632

Citat:
Färjestad BK får sin Champions Hockey League-plats när CHL gör omstart.
Förra säsongens SM-guldlag FBK är garanterat en plats och Linköping, som också var kvalificerat i år, får oavsett placering den här säsongen chansen att kvala in.

Slutet gott, allting gott.
Citera
2009-10-22, 08:36
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/article/agreed-bring-back-chl.html?tx_ttnews[backPid]=955&cHash=750d908b05

CHL är tillbaka 10/11 i ett nytt ägandeformat.
Ligorna i Tjeckien, Finland, Tyskland, Ryssland, Slovakien, Sverige och Schweiz kommer att gå in som 50-procentiga delägare i ett nytt aktiebolag där IIHF äger den andra hälften.

Man har också tagit beslut om dom lag som hade kvalificerat sig för 09/10
och det är även bekräftat på Färjestads hemsida..

http://www.farjestadsbk.se/showpage.asp?PID=1972789632

Slutet gott, allting gott.

Synd att Sverige skall representeras av ett så dåligt lag bara
Citera
2009-10-22, 10:43
Medlem
Kul för FBK och LHC men känsn ju sådär ifall LHC och FBK missar slutspelet iår.

Ponera att Luleå och SSK spelar om guldet och Brynäs vinner serien.
Citera
2009-10-22, 11:32
Medlem
ett kadavers avatar
Känns ju seriöst att ett lag ska tävla för att ett två säsonger äldre upplaga av laget kvalificerade sig. Är inte så insatt men jag gissar att det handlar mer om vem som har investerat vad än om att man vill att mästarna i europeisk hockey ska möta varandra.
Ska CHL 11/12 spelas av de som vann serierna 10/11också eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in