2007-04-21, 14:42
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
. Tror knappast en hockeyintresserad i Tjeckien känner till Modo. Men däremot känner de till AIK exempelvis.

Detta var ett skämt va?

Är man intressserad av hockey, eller svensk hockey, så är det nog större chans att man känner till de som nyss vann SM-Guld än något gäng som får stryk av mediokra lag i allsvenskan.
Citera
2007-04-21, 15:01
Medlem
melackos avatar
ja tycker att detta verkar jävligt intressant. Har själv tänkt tanken i huvet i flera år nu.

Jag tycker vi lägger ner Euro hockey tour och isst bara spela några vänskapsmatcher me landslaget under säsongen för att få bra landslag till vm.
Utan isst satsar vi seriöst på champions hockey league. Fungerar likadant som i fotbollens CL. De fyra bästa lagen i repektive ligor för spela helt enkelt.

Vore jävligt roligt asså

Hockeyn behöver helt klart utvecklas. CHL vore perfelt då. Och även som någon nämnde svenska cupen
Citera
2007-04-21, 15:11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
ja tycker att detta verkar jävligt intressant. Har själv tänkt tanken i huvet i flera år nu.

Jag tycker vi lägger ner Euro hockey tour och isst bara spela några vänskapsmatcher me landslaget under säsongen för att få bra landslag till vm.
Utan isst satsar vi seriöst på champions hockey league. Fungerar likadant som i fotbollens CL. De fyra bästa lagen i repektive ligor för spela helt enkelt.

Vore jävligt roligt asså

Hockeyn behöver helt klart utvecklas. CHL vore perfelt då. Och även som någon nämnde svenska cupen

Varför blandar du äpplen och päron?

Euro Hockey Tour är en turnering för landslag och det som diskuteras är en turnering för klubblag.

Vore det inte bättre att du föreslog att ta bort någon av dom två turneringar som faktiskt redan finns för klubblag i europa i så fall än att ta bort dom 4 tillfällen vi har att spela ihop våra landslag?
Citera
2007-04-21, 15:17
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Varför blandar du äpplen och päron?

Euro Hockey Tour är en turnering för landslag och det som diskuteras är en turnering för klubblag.

Vore det inte bättre att du föreslog att ta bort någon av dom två turneringar som faktiskt redan finns för klubblag i europa i så fall än att ta bort dom 4 tillfällen vi har att spela ihop våra landslag?

De har du rätt i. Nu vet ja inte vad den heter men turneringen där mästarna varje år möter mästare från anda ligor ska ju självklart bort. Ouc även den turneringen som mora spelade i vintras. De är ju helt ointressanta grejer. Nordic trophy är ju på försäsongen mellan svenska och findska lag. Den tycker ja dock att man ska ha kvar.

Men euro hockey tour känns så jävla ointressant liksom. Man måste vårda landslags hockeyn. De ska vara något speciellt när landslaget spelar. Så äre inte riktigt i hockey längre tycker jag.
Citera
2007-04-21, 15:24
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Men euro hockey tour känns så jävla ointressant liksom. Man måste vårda landslags hockeyn. De ska vara något speciellt när landslaget spelar. Så äre inte riktigt i hockey längre tycker jag.

Det är nog för att dom inte har några tuffa "firmor" som kastar snus på isen och filmar coola youtube filmer när dom går genom matchstaden och ropar coola ramsor..
Citera
2007-04-21, 15:53
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det är nog för att dom inte har några tuffa "firmor" som kastar snus på isen och filmar coola youtube filmer när dom går genom matchstaden och ropar coola ramsor..

hehe touché.
Jag tycker iden verkar spännande och jag ställer mig positiv till förslaget. Dels skulle klubbarna tjäna rent ekonomiskt på det hela med dels förhoppningsvis full satta arenor men även då det som sagt står 95 miljoner på spel för klubbarna. Detta skulle även öka konkurrensen mellan de Europeiska klubbarna jämnt emot NHL-klubbarna vilket vore bra för hockeyn.
Citera
2007-04-21, 16:04
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
hehe touché.
Jag tycker iden verkar spännande och jag ställer mig positiv till förslaget. Dels skulle klubbarna tjäna rent ekonomiskt på det hela med dels förhoppningsvis full satta arenor men även då det som sagt står 95 miljoner på spel för klubbarna. Detta skulle även öka konkurrensen mellan de Europeiska klubbarna jämnt emot NHL-klubbarna vilket vore bra för hockeyn.

Precis. Om man lyckas få lite prestige och ära i de så kommer både klubbarna och folket älska det.

Samma sak behövs också inom sverige så varför inte starta svenska cupen ?
Citera
2007-04-21, 16:05
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Vore jävligt roligt asså

Jag håller med dig till viss del, dock tycker jag att man kan skippa de andra turneingarna som liknar Europacupen med.

Så att man har sin egna liga, Europa cupen, samt träningsmatcher för landsaget och sedan VM.

Det skulle bli helt klart mer intressant att följa landslaget om man slapp alla småcuper som kommer hela tiden och fokusera mer på VM.

Hade gärna sett ett VM som inte spelades varje år med, för att göra det mer prestigefyllt.
Citera
2007-04-21, 17:12
Medlem
Apekatts avatar
Famlar ni i mörker i den här tråden eller? Den här nya ligan skall ersätta ECC som ju brukar spelas runt årsskiftet, och det ända som egentligen ändras är att det skall spelas ett gruppspel innan. I den här grupperna ingår 3 lag sen semifinal och final, hemma borta möten alltså 4(tror jag har räknat rätt) matcher extra inget annat för de Svenska lagen. Och när det gäller den andra Europaturneringen Continental Cup så vet jag inte, men de svenska lagen spelar inte där ändå så det påverkar alltså inte.
Spengler cup som mora spelade i vintras är en privat turnering och är en av hockeyvärldens populäraste(är nog till och med etta), alla matcher är alltid slutsålda och turneringen drar massvis med tv publik(i Kanada är den här turneringen populärare än VM) . Så den lär knappast försvinna.

Apan Englund skrev just på ett nytt kontrakt om skitturnering Euro Hockey Tour till 2011, så den lär ju knappast försvinna heller dessvärre.

www.eurohockey.net
Citera
2007-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
Det har ju varit snack om Champions League för lagen i Europa i flera år och den numera insomnade "Europaligan" var ju meningen att fungera som ett Champions League. Men den blev aldrig någon "hit" varken hos spelare, publik eller de deltagande lagen.
Varför ska det bli annorlunda den här gången?

Det KAN bli annorlunda om man låter de största och mest kända lagen i varje land (I Sverige: DIF-packet, AIK, Frölunda och kanske Färjestad) representera länderna i stället för mindre skitklubbar som Modo, HV, Brynäs osv. Jag menar vem känner till Modo utanför de närmast sörjande i Övik. Tror knappast en hockeyintresserad i Tjeckien känner till Modo. Men däremot känner de till AIK exempelvis.

Heh, roligt.

Tror knappast att det är någon koll på Elitserien utanför Sverige.. och OM det vore så lär det inte stå mycket i tidningarna om lag som såsar nere i Allsvenskan och bottenskiktet av Elitserien.
Citera
2007-04-21, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Detta var ett skämt va?

Är man intressserad av hockey, eller svensk hockey, så är det nog större chans att man känner till de som nyss vann SM-Guld än något gäng som får stryk av mediokra lag i allsvenskan.

Skämt? Nej absolut inte. AIK är mer känt i Tjeckien än vad Modo någonsin kommer att bli. Hört talas om "The blue line"? Om inte läs på! Pajas!
Citera
2007-04-21, 21:29
Medlem
Guinnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Öh de får ju vara med och kvala sig upp.
Såg det nu när jag läste igenom Expressens artikel lite mer noggrant.

Citat:
Skämt? Nej absolut inte. AIK är mer känt i Tjeckien än vad Modo någonsin kommer att bli. Hört talas om "The blue line"? Om inte läs på! Pajas!
Snälla lilla du...

"The blue line" bestod av ett gäng simpla medelmåttor. Varför skulle tjeckerna, som producerat ett stor antal NHL-proffs, minnas dessa?

Hybris, vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in