Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-20, 19:17
  #1
Medlem
Hej,

När jag för några månader sedan installerade Windows Vista så sparades en mapp med namnet Windows.old där mitt gamla opperativsystem med alla filer jag hade då sparades. Eftersom mappen tar upp 52 GB och vad jag vet inte fyller någon egentlig funktion då jag inte behöver några filer som finns i mappen borde jag väl kunna ta bort den? Skulle bara kolla om det är ok att ta bort den mappen eller om hela datorn fuckar upp sig då. =)

Tack på förhand.
Citera
2007-04-20, 19:18
  #2
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampos
Hej,

När jag för några månader sedan installerade Windows Vista så sparades en mapp med namnet Windows.old där mitt gamla opperativsystem med alla filer jag hade då sparades. Eftersom mappen tar upp 52 GB och vad jag vet inte fyller någon egentlig funktion då jag inte behöver några filer som finns i mappen borde jag väl kunna ta bort den? Skulle bara kolla om det är ok att ta bort den mappen eller om hela datorn fuckar upp sig då. =)

Tack på förhand.

Döp om den, vänta en vecka. Har inte Vista gnällt så är det fritt fram att radera.
Citera
2007-04-20, 19:18
  #3
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampos
Hej,

När jag för några månader sedan installerade Windows Vista så sparades en mapp med namnet Windows.old där mitt gamla opperativsystem med alla filer jag hade då sparades. Eftersom mappen tar upp 52 GB och vad jag vet inte fyller någon egentlig funktion då jag inte behöver några filer som finns i mappen borde jag väl kunna ta bort den? Skulle bara kolla om det är ok att ta bort den mappen eller om hela datorn fuckar upp sig då. =)

Tack på förhand.

Bort med skiten bara, 52Gb extra porr.
Citera
2007-04-20, 19:19
  #4
Medlem
Hin Håle.s avatar
Jepp. Den går fint att radera, precis som filantropen säger. Någon som vet hur man reverterar en vista-installation förresten?

Ett smidigt sätt alltså, inget fippla med boot records och dyl.
Citera
2007-04-20, 20:53
  #5
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Jepp. Den går fint att radera, precis som filantropen säger. Någon som vet hur man reverterar en vista-installation förresten?

Ett smidigt sätt alltså, inget fippla med boot records och dyl.
jobbigt att skriva fixmbr o trycka på Y eller ?
Citera
2007-04-21, 15:18
  #6
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
jobbigt att skriva fixmbr o trycka på Y eller ?

skulle fixmbr revertera tillbaka till windows xp, eller vad man nu körde innan installationen av vista då? Windows-mappen är ju låst, så förmodligen skulle endast vistas mbr uppdateras.
Citera
2007-04-21, 15:34
  #7
Medlem
phils avatar
Citat:
Fixmbr - Repairs the master boot record of the boot disk.
Är ganska säker på att det inte går att reverta sin Vista installation till XP.
Vi har diskuterat detta i den stora Vista-tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback