Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-20, 19:12
Medlem
Hej

Jag undrar hur jag bränner ner vista på en dvd så att datan frågar (bot from cd)? har försökt bränna 3-4 ggr men den fortsäter bara som vanligt när jag startar datorn.
Citera
2007-04-20, 19:15
Medlem
micaeles avatar
Kanske en dum och onödig fråga, men är du säker på att cd-enheten ligger före hårddisken i bootordningen?
Citera
2007-04-20, 19:18
Medlem
ja jag provade med miin xp skiva och den fungerade men inte vista skivan jag brännde.
Citera
2007-04-20, 19:19
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kanske en dum och onödig fråga, men är du säker på att cd-enheten ligger före hårddisken i bootordningen?

Förmodligen gör den inte det...

Du får gå in i bios och ställa in boot order, glöm inte att ange cd/dvd FÖRE hårdisk..

Annars finns det oftast boot menu på ngn av F-knapparna, på min är det F11, men det är såklart olika..

Citat:
Ursprungligen postat av wlain
ja jag provade med miin xp skiva och den fungerade men inte vista skivan jag brännde.

OK, men in i bios och se hur bootordningen ser ut..
Citera
2007-04-20, 19:19
Medlem
micaeles avatar
Om du petar i skivan medan XP är igång, får du upp instruktioner om hur du skall förfara för att uppgradera / installera om?
Citera
2007-04-20, 19:20
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wlain

Då bränner du fel, förutsätter att du har .ison? Testa poweriso och ta "burn from image" eller vafan det heter.
Citera
2007-04-20, 19:59
Medlem
ok tack nu tror jag det fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här