2007-04-20, 00:00
Bannlyst
Fattar ingenting, tänkte ladda ner en bild från ett ställe, så jag högerklickade och tryckte på view image, då blir det en tom ruta bara! Happ, så testade jag att klicka på save image as all files/formats...Så blir det i gif-format och bilden går fan inte visa. Vad göra?!
Citera
2007-04-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorma82
Fattar ingenting, tänkte ladda ner en bild från ett ställe, så jag högerklickade och tryckte på view image, då blir det en tom ruta bara! Happ, så testade jag att klicka på save image as all files/formats...Så blir det i gif-format och bilden går fan inte visa. Vad göra?!
Antagligen så att det ligger en transparent .gif-bild över den bild du ser för att försöka få folk att inte stjäla den.
Citera
2007-04-20, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Antagligen så att det ligger en transparent .gif-bild över den bild du ser för att försöka få folk att inte stjäla den.

Faan hade det på känn att det var nåt, nu vill den öppnas med nåt konstigt program men visas inte. Jag ahr laddat ner massa bilder därifrån förut. Hoppas det inte är därför det är ändrat? :S Ligger man risigt till då?

Finns det nåt sätt att komma förbi detta? Förut gick det alltid i jpg.
Citera
2007-04-20, 00:18
Medlem
phils avatar
Citat:
Faan hade det på känn att det var nåt, nu vill den öppnas med nåt konstigt program men visas inte. Jag ahr laddat ner massa bilder därifrån förut. Hoppas det inte är därför det är ändrat? :S Ligger man risigt till då?

Finns det nåt sätt att komma förbi detta? Förut gick det alltid i jpg.
du kan ju alltid trycka på print screen knappen på tangentbordet, sen så går du inte i paint och tycker ctrl + v.

du ligger knappast risigt till.
Citera
2007-04-20, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phil
du kan ju alltid trycka på print screen knappen på tangentbordet, sen så går du inte i paint och tycker ctrl + v.

du ligger knappast risigt till.

Tack, ska försöka med det., alltså print screen på tangentbordet, fan, är bensad nu, var hittar jag den....där nu ser jag den och gå in i paint och trycket crtl+v, nu ska vi se...hehe.

Tänkte bara så att de jävlarna inte har spårat mig och därför lagt ut nåt skyddd...
Citera
2007-04-20, 00:22
Bannlyst
Fan, fungerar inte heller, vill bara spara i Paint Shop Pro X image och i jävla helvetes gif!
Citera
2007-04-20, 00:26
Medlem
phils avatar
alltså när du trycker ctrl + v (efter att ha tryck på print screen) i paint så ska en bild på hela skrivbordet klistras in. efter att du har gjort det kan du använda makeringsverktyget och välja vilken del av bilden du vill använda.
efter att du har markerat den delen av bilden trycker du ctrl + c (copy), sen ctrl + n (nytt dokument) sen ctrl + v (past (klistra in))..
vips så har du bilden.
Citera
2007-04-20, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phil
alltså när du trycker ctrl + v (efter att ha tryck på print screen) i paint så ska en bild på hela skrivbordet klistras in. efter att du har gjort det kan du använda makeringsverktyget och välja vilken del av bilden du vill använda.
efter att du har markerat den delen av bilden trycker du ctrl + c (copy), sen ctrl + n (nytt dokument) sen ctrl + v (past (klistra in))..
vips så har du bilden.

Jo alltså så långt är jag med också, grejen är bara att bilderna verkar vara skyddade så man får bara med de i pytteformat, trycker man på view image så kommer bara en tom sida upp, och sparar man bilden efter att man har klickat den större så går det inte i paint heller, men ska testa igen.

Testade igen, men icke sa nicke Får väl ge upp då, tack ändå!
Citera
2007-04-20, 00:40
Medlem
Citat:
Jo alltså så långt är jag med också, grejen är bara att bilderna verkar vara skyddade så man får bara med de i pytteformat, trycker man på view image så kommer bara en tom sida upp, och sparar man bilden efter att man har klickat den större så går det inte i paint heller, men ska testa igen.

Testade igen, men icke sa nicke Får väl ge upp då, tack ändå!

Länk till sidan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in