• 2
  • 3
2007-04-22, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexivitet
Säger han att han inte tror på Gud, så kommer han att få ett svar i stil med "alla tror vi olika, det tror jag är bra". Sedan är det inte säkert att han själv tror på djävulen. Det är främst pingstvänner och Jehovas Vittnen som inte tror på evolutionen, de flesta andra kristna anser att ID-läran/kreationism är pseudovetenskap.

precis. Mer hardcore-kristna rörelser som pingst, Jehovas m.m är det lättare att reta upp då dom inte på långa vägar har lika liberal syn på Darwinismen, homosex, ateister och sånt.

Skit därför i Koskinen och ta tillfälligt i akt om du stöter på nån pastor/medlemm från nån av dom andra rörelser jag nämde.

Svenska Kyrkan är ju för kristendomen vad socialdemokrati är för extrem-vänstern. Det finns dock många undantag.
Citera
2007-04-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Hah, här har vi anledningen till personangreppen mot trådskaparen.

Haha, mjo skyldig där kanske. Dock står jag fast vid att komma och försöka hitta "argument" för att tjafsa med någong bara för sakens skull är oerhört barnsligt. Bättre att hålla tyst om man inte har något eget att säga.
Citera
2007-04-22, 22:06
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ammonra
Haha, mjo skyldig där kanske. Dock står jag fast vid att komma och försöka hitta "argument" för att tjafsa med någong bara för sakens skull är oerhört barnsligt. Bättre att hålla tyst om man inte har något eget att säga.

Absolut inte! Att argumentera mot och reta upp kristna är ett muntert tidsfördriv som t ex jag har sysslat väldigt mycket med i mina dagar till mitt stora nöje. Kalla det för resultat av att vara pajas, men det har varit värt det varje gång.
Citera
2007-04-23, 20:53
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Hah, här har vi anledningen till personangreppen mot trådskaparen.
Kan inte annat än att hålla med den goda doktorn
Citera
2007-04-25, 22:14
Medlem
Swibbans avatar
Fråga vad du själv får ut av att bli kristen. Säg att relegiösa är svaga människor som bara behöver någon att se upp till och att du är såpass stark att du kan ta hand om dig själv.

Säg även att även om du skulle trott på gud, skulel du aldrig i hela ditt liv be till honom. Han straffa fan oss med evigt lidande för att adam å eva pallade äpplen :s Sedan försökte han dränka hela världen (Noa).
Fy fan vilken surgubbe Gud verkar vara...
Citera
2007-04-26, 15:55
Bannlyst
Fråga honom om han anser att existens är en egenskap och vad han har för åsikter krings Kants utlägg i frågan.
Citera
2007-04-26, 21:47
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Fy fan vilken surgubbe Gud verkar vara...
Haha, helt offtopic så fick den här kommentaren mig att jämställa Gud med Gandalf i Sagan om de Bannlysta.
Citera
2007-04-30, 23:41
Medlem
Travis Pastranas avatar
hur gick det egentligen? ställde du några obekväma frågor?

tycker att pajdi har fått oförtjänt mycket skit i denna tråden. han har väl rätt att ifrågasätta vem han vill.
Citera
2007-05-02, 16:31
Medlem
hello again, tack travis pastrana!

Det gick inte som jag förväntade mig. Vi skulle ifrån början ha fått 2 timmar med biskop lennart koskinen. Men det visade sig att det bara blev 1 timme. och eftersom vi var ca 35 st i klassen så var det inte så lätt att få fram alla frågor!

Men ja frågade honom om hur allting skapades, och han förklarade det både genom ett vetenskapligt och samtidigt som det står i bibeln. Och att det kanske finns en lite likhet mellan båda. Gud skapar olika saker varje dag, men inget säger att det måste vara 24 timmar, det kan lika vara ett millenium lr ännu mer, ni förstår. Och han såg inget fel med vetenskapen.

Han var inte heller den mest religösa om man tror det, jag tror han bara ör nöjde med de pengar han tjänar

Och varför barnen i tex afrika svälter och dör hade han ingen förklaring på o tvivlade där nästan på gud när han tänkte efter ibland.

När jag skulle fråga honom om hans företag så va det 30 min kvar, och dem 30 minuterna pratade han i sträck om religion o politik , lite synd

Men annars verkar han vara rätt lika oss i tankesättet.

Tack för alla svar iaf, kan säkerligen ha nytta av dem i framtiden
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in