2007-04-19, 21:54
Medlem
toMishs avatar
För tillfället ligger Ruskigbuss på tredjeplatsen när det kommer till inlägg. Jag satsar mina slantar på att det är en bugg, jag vet bara inte om ni är medvetna om den. Så, nu var det sagt iallafall.

http://www.flashback.org/memberlist.php?&order=DESC&sort=posts&pp=20
Citera
2007-04-19, 21:57
Medlem
micaeles avatar
Det har påtalats ett antal gånger tidigare, och till svar från ledningen kommer i alla fall att det handlar om en bugg. Mystiskt nog inte åtgärdat, men det finns säkert goda anledningar.
Citera
2007-04-19, 22:05
Medlem
toMishs avatar
Trodde väl det. Jag ber om ursäkt då frågan tydligen har ställts tidigare.
Citera
2007-04-20, 09:29
Medlem
µTorrents avatar
När jag kollar står han först i alla fall :O

Är det åtgärdat nu kanske?
Citera
2007-04-20, 09:33
Medlem
Ruskigbusss avatar
Kortfattat:

Säg att en användare har ett inlägg i en tråd.

Och att denna användares inlägg raderas.
Då blir hans räknare = 0.

Sedan raderas hela tråden, och alla användares inläggsräknare minskas med ett per antal inlägg som de hade i tråden.

Vår väns räknare blir då = Minus 1.

Nu är räknaren av den sorten att den inte har några minusvärden, utan då går den runt till maxvärdet i stället, vilket då är det där höga värdet.

En liten bugg, men lätt att nolla för de med behörighet, och kanske inte det värsta problemet vi har på forumet så teknikerna har nog mycket riktigt prioriterat ner lösningen av det.
Citera
2007-04-20, 09:51
Medlem
ABBORREs avatar
Kortfattat så fattar jag ingenting
Citera
2007-04-20, 13:58
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Kortfattat:

Jag förstår, men varför räknas ytterligare ett inlägg bort från användaren när tråden raderas? Forumet kommer alltså ihåg hur många inlägg som har gjorts i en tråd, och tar bort inläggen från varje användares postcount när tråden raderas, oavsett om inläggen redan är raderade?

Skumt.
Citera
2007-04-20, 17:21
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Kortfattat så fattar jag ingenting

Räknare är antagligen av typen unsigned integer (heltal utan tecken). Läs mer här.
Citera
2007-04-20, 17:29
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jag förstår, men varför räknas ytterligare ett inlägg bort från användaren när tråden raderas? Forumet kommer alltså ihåg hur många inlägg som har gjorts i en tråd, och tar bort inläggen från varje användares postcount när tråden raderas, oavsett om inläggen redan är raderade?

Skumt.

Ja, det är väl det som är buggen.
Citera
2007-04-20, 18:20
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ja, det är väl det som är buggen.

Det borde ju betyda att alla som har fått inlägg raderade i trådar som sedan tagits bort, egentligen har skrivit fler inlägg än vad räknaren säger?
Citera
2007-04-20, 18:27
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det borde ju betyda att alla som har fått inlägg raderade i trådar som sedan tagits bort, egentligen har skrivit fler inlägg än vad räknaren säger?

Det är också möjligt. Eftersom jag inte släpps in i koden, så vet jag inte exakt vad som är fel eller hur.
Citera
2007-04-20, 23:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
För tillfället ligger Ruskigbuss på tredjeplatsen när det kommer till inlägg. Jag satsar mina slantar på att det är en bugg, jag vet bara inte om ni är medvetna om den. Så, nu var det sagt iallafall.

http://www.flashback.org/memberlist.php?&order=DESC&sort=posts&pp=20

Jag fattar inte riktigt vad du menar, har Ruskigbuss gjort färre inlägg än 35 281 eller vad menar du med tråden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in