2007-04-19, 20:12
Medlem
Ful Fisks avatar
Kan man någon stans i windows sett vad man kopierat under tiden man suttit vid datorn. Håller på med projektarbete och det skulle hjälpa mig oerhört mycket om det fanns det...

Vad jag söker är alltså sparad information på vad man tagit ctrl + c på.

Edit: Jag har windows XP.
Citera
2007-04-19, 20:29
Medlem
ctrl + v i anteckningar eller paint(om det är en bild)
Citera
2007-04-19, 20:38
Medlem
Ful Fisks avatar
Förlåt måste påpeka att det var inte det jag senast kopierade. Det jag letar efter är om tex windows sparar det man kopierat under en session i en tempfil.

Däremot har jag inte stängt av datorn i mellan så att säga.
Citera
2007-04-19, 20:39
Medlem
toMishs avatar
Det har jag också tänkt på. Skulle vara kul att se.
Citera
2007-04-19, 21:26
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Förlåt måste påpeka att det var inte det jag senast kopierade. Det jag letar efter är om tex windows sparar det man kopierat under en session i en tempfil.

Däremot har jag inte stängt av datorn i mellan så att säga.

Nej, jag är rätt säker på att sådan information inte sparas. Dock har Word en liknande funktion, där tolv "kopior" sparas.
Citera
2007-04-19, 21:31
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Nej, jag är rätt säker på att sådan information inte sparas. Dock har Word en liknande funktion, där tolv "kopior" sparas.

Jo det vet jag men jag hade min förhoppning på att det fanns nån tempfil som sparades under tiden datorn var igång..
Citera
2007-04-19, 21:54
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Jo det vet jag men jag hade min förhoppning på att det fanns nån tempfil som sparades under tiden datorn var igång..
Även jag ställer mig till skaran som skanderar att kopierade ting inte sparas undan, när ett program vill kopiera / klistra ut något skriver det över det som redan finns.
Om vissa program kan kopiera / klistra ut flera ting samtidigt på rad beror det på egen implementation.
Rent programmeringsmässigt går det bara att få ut den senaste kopieringen, något som tyder på att det är det enda som finns sparat.
Citera
2007-04-19, 22:12
Medlem
SLOBs avatar
Jag förmodar att det inte är det som efterfrågas, men det finns program som gör att XP kan hantera en liten historik av kopieringar. Men alltså bara efter det att programmet installerats.

/S
Citera
2007-04-20, 19:10
Medlem
tror Windows alkolerar upp lite plats i RAMet för att spara diverse data så att det ska gå att använda senare, så tror inte det sparar det i nån fil under windwos mappen.
Citera
2007-04-22, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag förmodar att det inte är det som efterfrågas, men det finns program som gör att XP kan hantera en liten historik av kopieringar. Men alltså bara efter det att programmet installerats.

/S
yankee clipper&clipmagic , den första kan man katorigesera urklipp i "mappar" användbart om man knådar. för att få upp historiken trycker man te.x crtl+alt+v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in