Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-19, 18:42
Medlem
DenLedes avatar
När jag var i Memphis åt jag mycket goda revbenspjäll som serverades med coleslaw och någon sorts supersmaskig sås.
Ni som varit i USA och ätit Spareribs vet vad jag pratar om.

Nu undrar jag om någon vet receptet på någon liknande sås eller om den finns att köpa?
Citera
2007-04-19, 18:51
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
När jag var i Memphis åt jag mycket goda revbenspjäll som serverades med coleslaw och någon sorts supersmaskig sås.
Ni som varit i USA och ätit Spareribs vet vad jag pratar om.

Nu undrar jag om någon vet receptet på någon liknande sås eller om den finns att köpa?

Ojoj, det finns alla möjliga såser till spare ribs, en av de mest kända är en rödaktig väl kryddad variant, men sedan finns det även honungsbaserade såser och liknande.

Jag har några recept, men kan du berätta lite mer om själva smaken så får man lite mer "kött på revbenen"
Citera
2007-04-19, 18:55
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ojoj, det finns alla möjliga såser till spare ribs, en av de mest kända är en rödaktig väl kryddad variant, men sedan finns det även honungsbaserade såser och liknande.

Jag har några recept, men kan du berätta lite mer om själva smaken så får man lite mer "kött på revbenen"
Det är den rödaktiga dom nästan dränker sina revben med.
Citera
2007-04-19, 19:00
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Det är den rödaktiga dom nästan dränker sina revben med.

Det är en traditionell barbecuesås för det mesta och den finns i en mängd olika varianter.

http://www.cooks.com/rec/search?q=barbecue+ribs

På länken ovan hittar du en mängd recept. Det kan t.o.m. bli lite för mycket av det goda, men "smaka med ögonen" medan du läser recepten så hittar du garanterat det du söker.

I övrigt finns det olika färdiga barbecuesåser på bl.a. Gray' s men det är roligare att göra den själv tycker jag.
Citera
2007-04-19, 19:06
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Det är en traditionell barbecuesås för det mesta och den finns i en mängd olika varianter.

http://www.cooks.com/rec/search?q=barbecue+ribs

På länken ovan hittar du en mängd recept. Det kan t.o.m. bli lite för mycket av det goda, men "smaka med ögonen" medan du läser recepten så hittar du garanterat det du söker.

I övrigt finns det olika färdiga barbecuesåser på bl.a. Gray' s men det är roligare att göra den själv tycker jag.
Tackar!!!
Citera
2007-04-19, 19:12
Medlem
Sweet Baby Ray´s Barbeque Sauce (finns med hickory, honung och några andra smaker också). Det var iaf den såsen man använde på stället där ja åt detta (Wisconsin). Vet inte om man kan hitta den i Sverige tyvärr. Men du kan ju alltid köpa med dig när du är där.
Citera
2007-04-19, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rödgul_
Sweet Baby Ray´s Barbeque Sauce (finns med hickory, honung och några andra smaker också). Det var iaf den såsen man använde på stället där ja åt detta (Wisconsin). Vet inte om man kan hitta den i Sverige tyvärr. Men du kan ju alltid köpa med dig när du är där.

Har för mig att den finns hos vissa ICA Maxi i alla fall.
Citera
2007-04-19, 23:56
Bannlyst
Tigersås tror jag du ska kolla upp. Det är en BBQ-sås med en rökigare smak, lite tyngre också. Är själv sugen på det, vet nån om det finns på ICA?
Citera
2007-04-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rödgul_

Det finns en kedja som heter Joe's Sports Bar eller något i den stilen, när jag var där sist så gick det att köpa med sig en flaska med Sweet Baby Ray's, extas på den! Shit vad sugen man blir!
Citera
2007-04-20, 09:32
Medlem
jugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
Tigersås tror jag du ska kolla upp. Det är en BBQ-sås med en rökigare smak, lite tyngre också. Är själv sugen på det, vet nån om det finns på ICA?

Det finns på Ica Maxi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in