2007-04-19, 01:08
Kollade på den här guiden: http://offensive-security.com/docume...ck-cluster.pdf
Och tyckte det verkade lite häftigt att prova.
Har gjort en backtrack skiva med myslax både på 1.0 och 1.0 beta och lagt till dom extra modulerna i optional mappen
sen försökte jag starta med commandot bt load=server,pxe,john-mpi och även bt load=server|pxe|john-mpi
Båda låter mig starta. men inte med dom extra modulerna. (en av dom gav mig en hög errorrs vid loaden gällande dom modulerna. men det hinner jag inte läsa)
Så då tänkte jag gå vidare till backtrack 2.0
och i muts blogg står * Fixed BT JTR PXE Cluster Pack
och i developer bloggen står "Mati Aharoni - Network Boot and BTJTRMPI features integrated BackTrack network boot is ready and working. JTRMPI clustering also works out of the box."
Så altså ska det fungera out of the box.
Försöker samma kommandon som ovan igen. Fungerar inte, inte heller några errorrs.
Läser vidare och hittar: http://offensive-security.com/docume...rack-intro.pdf
där står
"Cheat Codes:
You can customize the boot process, by supplying different boot parameters. You can check the
slax.org site for the Slax based codes available. Here are some BT specific codes :"
client – PXE boot cracking client (not in beta).
server – PXE boot cracking server (not in beta).
Så jag startar om och kör bara kommandot "server" . då hittar den inte linuxen.
Och om jag kör "bt server" så startar den ändå inte med modulerna
inte heller "bt load=server"
Så nu börjar jag bli trött. Är det någon som har den blekaste aning om vad som kan vara felet?
Är det någon som fått det klustret att fungera?
Det här borde väll vara i linux delen btw? övervägde datorsäkerhet men då frågan är mer linuxinriktad lade jag den här...
Mvh //Call3
Och tyckte det verkade lite häftigt att prova.
Har gjort en backtrack skiva med myslax både på 1.0 och 1.0 beta och lagt till dom extra modulerna i optional mappen
sen försökte jag starta med commandot bt load=server,pxe,john-mpi och även bt load=server|pxe|john-mpi
Båda låter mig starta. men inte med dom extra modulerna. (en av dom gav mig en hög errorrs vid loaden gällande dom modulerna. men det hinner jag inte läsa)
Så då tänkte jag gå vidare till backtrack 2.0
och i muts blogg står * Fixed BT JTR PXE Cluster Pack
och i developer bloggen står "Mati Aharoni - Network Boot and BTJTRMPI features integrated BackTrack network boot is ready and working. JTRMPI clustering also works out of the box."
Så altså ska det fungera out of the box.
Försöker samma kommandon som ovan igen. Fungerar inte, inte heller några errorrs.
Läser vidare och hittar: http://offensive-security.com/docume...rack-intro.pdf
där står
"Cheat Codes:
You can customize the boot process, by supplying different boot parameters. You can check the
slax.org site for the Slax based codes available. Here are some BT specific codes :"
client – PXE boot cracking client (not in beta).
server – PXE boot cracking server (not in beta).
Så jag startar om och kör bara kommandot "server" . då hittar den inte linuxen.
Och om jag kör "bt server" så startar den ändå inte med modulerna
inte heller "bt load=server"
Så nu börjar jag bli trött. Är det någon som har den blekaste aning om vad som kan vara felet?
Är det någon som fått det klustret att fungera?
Det här borde väll vara i linux delen btw? övervägde datorsäkerhet men då frågan är mer linuxinriktad lade jag den här...
Mvh //Call3