2013-05-08, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Irrelevant då jag antar att du varken är 6 år gammal eller kommer ha en läkare som lagligt ger ut dem. Eller ja, det kanske du är 6 och är ofantligt kortväxt. Vad vet jag.

Svårt att köpa på internet?

Som sagt kommer pumpa HGH sen hänvisar till din post om jag blir tagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cliveceps
Skriv vad du menar då istället, för jag förstår inte alls nämligen. Är det okej att dopa sig om man har lapp från läkaren eller inte? Vad menar du med "Har det inte bevisat påtagligt många gånger att det inte kallas som dopning?"

Var är de här bevisen om att doping inte är doping?

Han snackar i nattmössan.
Citera
2013-05-08, 14:38
Medlem
NirvanAs avatar
Jag kan köpa HGH, två musklick bort och ha det i brevlådan på Fredag om jag vill... Lite dyrt tycker jag sjäkv om man ser till vad man verkligen får ut.

Det är ingen magi. Du återhämtar dig lite snabbare från skador, får lite bättre förbränning och växer liiiiiiiite bättre, det är allt.
Citera
2013-05-08, 14:42
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
bra, då vet du hur löjligt det låter när folk anklagar Messi för doping.

Snälla försvinn från tråden. Du skräpar bara ner och tar upp tid.

Jag har aldrig sagt något om Messi, så japp, det är löjligt när man anklagar någon av dem för dopning!
Citera
2013-05-08, 14:43
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Skriv vad du menar då istället, för jag förstår inte alls nämligen. Är det okej att dopa sig om man har lapp från läkaren eller inte? Vad menar du med "Har det inte bevisat påtagligt många gånger att det inte kallas som dopning?"

Var är de här bevisen om att doping inte är doping?

Att om du är 6 år, kortväxt och behöver ta tillväxthormoner för att leva ett normalt liv så kommer ingen någonsin kalla dig för dopare om du senare i 20-års ålder blir professionell fotbollsspelare. Flertal personer har diskuterat detta, du kan dessutom söka på det diverse doktorand-pdf bland annat från Karolinska. Och det blir såklart ännu mer olagligt om du, gör som Benzema säger, och köper det internet.

Jag tänker inte dra mig in i denna diskussion mera.
Citera
2013-05-08, 15:26
Medlem
Citat:
Att om du är 6 år, kortväxt och behöver ta tillväxthormoner för att leva ett normalt liv så kommer ingen någonsin kalla dig för dopare om du senare i 20-års ålder blir professionell fotbollsspelare. Flertal personer har diskuterat detta, du kan dessutom söka på det diverse doktorand-pdf bland annat från Karolinska. Och det blir såklart ännu mer olagligt om du, gör som Benzema säger, och köper det internet.

Jag kallar honom för dopare, då han har injicerat HGH. Om inte det är doping vet jag inte vad som är det, herregud..
Citera
2013-05-08, 17:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Irrelevant då jag antar att du varken är 6 år gammal eller kommer ha en läkare som lagligt ger ut dem. Eller ja, det kanske du är 6 och är ofantligt kortväxt. Vad vet jag.
Hans intelligens verkar iaf ligga på en sexårings nivå.
Citera
2013-05-08, 17:36
Medlem
DosSantoss avatar
Citat:
Jag kallar honom för dopare, då han har injicerat HGH. Om inte det är doping vet jag inte vad som är det, herregud..
Att bota en sjuk människa är inte dopning.
Citera
2013-05-08, 23:35
Medlem
Målskörd 2013 so far:

Ronaldo 31
Messi 26
Citera
2013-05-09, 11:49
Medlem
DSMONs avatar
Citat:
Att om du är 6 år, kortväxt och behöver ta tillväxthormoner för att leva ett normalt liv så kommer ingen någonsin kalla dig för dopare om du senare i 20-års ålder blir professionell fotbollsspelare.

Jag tänker inte dra mig in i denna diskussion mera.

Ja men det är det samma sak som att vara 12 år när man tar sin hormoner och bli proffs när man är 16... tabu i messi tråd på flashback att diskutera hans bakgrund, här ska man bara säga hur duktig han är eller bara sitta o slänga skit mot varann...underbart!
Citera
2013-05-09, 11:59
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSMON
Ja men det är det samma sak som att vara 12 år när man tar sin hormoner och bli proffs när man är 16... tabu i messi tråd på flashback att diskutera hans bakgrund, här ska man bara säga hur duktig han är eller bara sitta o slänga skit mot varann...underbart!

Man får väl diskutera vad man vill gällande Lionel Messi. Det är snarare de som väljer att diskutera om Messi verkar helt klart... erm.. unika.

Han blev diagnostiserad som 11-åring. Han hade alltså en sjukdom och var vid 13 års ålder 137cm. Hans gamla coach sa dessutom att vid 10 års ålder var han för liten för att sparka bollen så istället dribbla han in bollen i målet. Jag tycker det snarare är patetisk att se som dopning. Sen blev han proffs när han nästan 17år gammal om det nu spelar roll.
Citera
2013-05-09, 12:13
Medlem
DSMONs avatar
Citat:
Man får väl diskutera vad man vill gällande Lionel Messi. Det är snarare de som väljer att diskutera om Messi verkar helt klart... erm.. unika.

Han blev diagnostiserad som 11-åring. Han hade alltså en sjukdom och var vid 13 års ålder 137cm. Hans gamla coach sa dessutom att vid 10 års ålder var han för liten för att sparka bollen så istället dribbla han in bollen i målet. Jag tycker det snarare är patetisk att se som dopning. Sen blev han proffs när han nästan 17år gammal om det nu spelar roll.

Så varför börja du med att försöka få det att låta som om han tog det vid 6 års ålder och blev proffs vid 20? Klart man FÅR diskutera vad man vill, men det går ju uppenbarligen inte eftersom allt spårar ut direkt och blir bara en massa skitsanck.
Men vet du va han tog för preparat och hur länge? Allt jag har velat veta från början men folk väljer hellre att se det som om man kallar han för fuskare
Citera
2013-05-09, 12:20
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSMON
Så varför börja du med att försöka få det att låta som om han tog det vid 6 års ålder och blev proffs vid 20? Klart man FÅR diskutera vad man vill, men det går ju uppenbarligen inte eftersom allt spårar ut direkt och blir bara en massa skitsanck.
Men vet du va han tog för preparat och hur länge? Allt jag har velat veta från början men folk väljer hellre att se det som om man kallar han för fuskare

Jag sa väl aldrig något sånt att det handlade om Messi, utan satt bara saker i perspektiv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_hormone_deficiency

Där kan du läsa om Messis sjukdom och vilket preparat han fick i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in