2007-07-23, 19:05
Medlem
Jim Divines avatar
Myntrik och Trolles Trafikskola! Gud vad man lyssande på det... minnen...
Även Disney, Tintin och H.C Andersen fanns med på ett hörn... ibland fattade man inte vad de pratade om men gripande var det!

Finns det att laddas ned nånstans? Tror inte jag har kvar de där banden
Måste lyssna igen...
Citera
2007-07-31, 19:11
Medlem
Elvaralindes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risgrynsgröt
Hade (har?) du också häftena (ett för varje årstid) med Trolles Trafikskola?

Någonstans finns de allt! Men kassetterna har jag använt lite mer nyligen, och de är roligare, tycker jag...
Citera
2007-08-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvaralinde
Någonstans finns de allt! Men kassetterna har jag använt lite mer nyligen, och de är roligare, tycker jag...
Ja, fast i häftena är det mer spänning, tänk att Trolle hinner varna för alla trafikfaror innan en olycka inträffar!
Citera
2007-08-01, 20:18
Medlem
Mumpss avatar
Jag hade många kassetter med tillhörande bok (pling-ljudet ni vet) och jag kommer ihåg att jag lyssnade väldigt mycket på Micke och Molle fast jag alltid grät på slutet så att mamma fick trösta mig.

Samtidigt som jag valde ut Micke och Molle i affären vill jag minnas att min syster valde Gympa med Susanne Lanefelt. Lanefelt var stor då. Så stor att hon såldes på kassettband med tillhörande bok med pling-ljud.
Citera
2007-08-01, 21:05
Medlem
Elvaralindes avatar
Citat:
Ja, fast i häftena är det mer spänning, tänk att Trolle hinner varna för alla trafikfaror innan en olycka inträffar!

Haha jaa, Trolle, vilken mästare alltså.. Men det var från kassettradion jag lärde mig att det inte är så lämpligt att snyta sig i mattan, även fast Kålle (eller vem det nu var) säger så... Och citatet "Va? Har du en talande geting som heter Roger?!" har etsat sig fast i huvudet på mig, likaså alla sångerna.. Jag föredrar helt klart kassetterna
Citera
2007-08-01, 21:18
Medlem
machetes avatar
Sitter här och blir nostalgisk ! Även fast jag inte är så himla gammal (21) så växte jag ändå upp med band och bok, dvs kasettband, vilka dagens barn troligen aldrig kommer att höras talas om. Jag hade mestadels Disney-sagor på band och bok och kommer speciellt ihåg ett band-och-bok med Kalle Anka och några pirater i Karibien. Jag köpte den med mamma på Arlanda tror jag och fick sedan på flyget en sådan speciell träask med diverse godsaker typ Gott&Blandat och Kexchoklad tror jag. Verkligen nostalgi!
Citera
2007-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Haha jaa, Trolle, vilken mästare alltså.. Men det var från kassettradion jag lärde mig att det inte är så lämpligt att snyta sig i mattan, även fast Kålle (eller vem det nu var) säger så... Och citatet "Va? Har du en talande geting som heter Roger?!" har etsat sig fast i huvudet på mig, likaså alla sångerna.. Jag föredrar helt klart kassetterna
Ja, det är grejer det... Det jag kanske minns mest är när Trolle och någon typ bråkar. Trolle sa typ; "Du är en dojojojojojojoj (liknande en fjäder som hoppar ur en soffa eller något)". Det betydde att han sa till den andra att han var en soptunna. Japp, kasettbanden är grymma, men böckerna till är ingen skit heller...
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Sitter här och blir nostalgisk ! Även fast jag inte är så himla gammal (21) så växte jag ändå upp med band och bok, dvs kasettband, vilka dagens barn troligen aldrig kommer att höras talas om. Jag hade mestadels Disney-sagor på band och bok och kommer speciellt ihåg ett band-och-bok med Kalle Anka och några pirater i Karibien. Jag köpte den med mamma på Arlanda tror jag och fick sedan på flyget en sådan speciell träask med diverse godsaker typ Gott&Blandat och Kexchoklad tror jag. Verkligen nostalgi!
Nostalgi!
Citera
2007-08-01, 22:05
Medlem
Elvaralindes avatar
Citat:
Ja, det är grejer det... Det jag kanske minns mest är när Trolle och någon typ bråkar. Trolle sa typ; "Du är en dojojojojojojoj (liknande en fjäder som hoppar ur en soffa eller något)". Det betydde att han sa till den andra att han var en soptunna. Japp, kasettbanden är grymma, men böckerna till är ingen skit heller...

Hahaha jaa! När de bråkar och inte säger fula ord, utan gör ljudeffekter!!! Man borde lära sig den fajten utantill och säga så till folk som är dumma! Shit vad jag blir nostalgisk, måste verkligen leta upp de där banden snart... (Jag är lat )
Citera
2007-08-05, 20:32
Medlem
Ja visst!

Jag hade Astrid Lindgrens - Ronja Rövardotter och Bröderna Lejonhjärta. 6 kassetter vardera i en liten bok. Lyssnade alltid på dom när jag var sjuk genom nästan hela skolgången. Hehe, lärde mig dom i stort sett utan till...

Sedan Mamma Mu och Kråkan (men den kossan hänger ju med än i dag, i butikerna då, inte hos mig).

Sen hade jag förstås en hel uppsjö med böcker som en berättare på ett kassett läste upp. Ni vet - "och när ni hör det här ljudet, då vet ni att det är dags att vända blad..."
Citera
2007-08-05, 21:36
Medlem
Citat:
Hahaha jaa! När de bråkar och inte säger fula ord, utan gör ljudeffekter!!! Man borde lära sig den fajten utantill och säga så till folk som är dumma! Shit vad jag blir nostalgisk, måste verkligen leta upp de där banden snart... (Jag är lat )
Jag tror nog att det skulle bli bättre stämning lite snabbare vid ett bråk om man använder sig av ljudeffekterna istället för att svära åt varandra... Ja, jag ska nog också försöka leta reda på banden... (Trafiktrolle främst)
Citera
2007-08-05, 22:02
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
När jag var liten lyssnades det på Anita och Televinken och Drutten och Gena.

Jag har dock en känsla av att jag är 7-8 år äldre än dom flesta i denna tråd.

"När du hör det här ljudet *pling* plong*, då vet du att det är dags att vända blad."
Verkar det bekant för 80talisterna också?

Televinken hade jag med,men på singlar.
Bland kasetterna minns jag Paddington, Det susar i säven, Teskedsgumman, Tintin med flera.
Citera
2007-08-05, 22:27
Medlem
Elvaralindes avatar
Citat:
Jag tror nog att det skulle bli bättre stämning lite snabbare vid ett bråk om man använder sig av ljudeffekterna istället för att svära åt varandra... Ja, jag ska nog också försöka leta reda på banden... (Trafiktrolle främst)

Ja lätt! Alla tycker att jag är skitrolig när jag är arg och uppretad redan som det är, så när jag är arg är det ingen som tar mig seriöst. Jag får lära mig av Trolle, och göra det ÄNNU oseriösare! Om det går vägen, har jag Trolle att tacka för mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in