Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-18, 20:01
Medlem
Lakritstrolls avatar
På grund av hårddiskstrul var jag tvungen att flasha om bios idag. När jag kom in i windows igen märkte jag att inställningarna för musen försvunnit, och datorn hittar bara en HID-kompatibel mus nu, dvs bara standardknapparna fungerar.

Jag har försökt ominstallera både nya och gamla versioner av drivrutinerna, men ingenting verkar få windows att fatta att vad jag använder för mus. I setpoint (logitechs inställningsprogram) går det inte att göra några inställningar.

Någon som varit med om något liknande? :S
Citera
2007-04-18, 22:52
Medlem
som99s avatar
Sätt i din windows vista cd och boota från den sen tar du reparera installationen och med stor sanolikhet komemr den gnälla om att de fattas drivrutiner till musen någon gång under installationen då tar du bara och sätter i din orginal cd elelr någon med drivrutinen den vill ha.

//som99
Citera
2007-04-19, 00:16
Medlem
Lakritstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av som99
Sätt i din windows vista cd och boota från den sen tar du reparera installationen och med stor sanolikhet komemr den gnälla om att de fattas drivrutiner till musen någon gång under installationen då tar du bara och sätter i din orginal cd elelr någon med drivrutinen den vill ha.

//som99

Har faktiskt redan testat det, eftersom jag lyckades krascha vista i mina försök att få bukt med problemet. Ingenting om musen då.

Vista är nog det klart instabilaste os jag stött på sedan windows millenium. XP kraschade aldrig, hur mycket man än misshandlade, men vista har redan kraschat tre gånger för mig, varav en gjorde att jag fick formatera och installera om allt från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in