2007-04-18, 18:01
Medlem
UGRs avatar
Jag köpte mig en MAC Book i sommras som jag har använt jävligt lite. Anledningen är att vi har flera datorer och jag aldrig har kommit igång med att använda MAC OS X. Hur som helst har jag tänkt göra en nystart och formatera och installera MAC OS på nytt, samt även installera windows. Så... Vad skall jag använda för klient för att kunna ha två opperativ system? och hur gör jag enklast för att "re boota" MAC OS?

Sen så skulle jag vara tacksam för den som kan dela med sig av lite program. Är så få som kör MAC bland mina vänner och jag har som sagt inte hunnit sätta mig in i det.

Tack på förhand!
Citera
2007-04-18, 19:32
Medlem
systems avatar
Parallels låter dig installera och använda flera operativsystem samtidigt, Boot Camp gör att du kan välja OS vid ombootning.

Jag har inte så mycket erfarenhet av dessa själv, men det finns en hel del info att hitta nu då du vet vad du ska söka efter. Lycka till.

Program finns att tanka lite varstans, bl.a. LimeWire och TPB.
Citera
2007-04-18, 19:37
Medlem
skinner5000s avatar
Jag kör Parallels och det fungerar utmärkt, har du bara lite ram i MBn så är det inga problem alls att driva runt det.
Du kan köra båda systemen samtidigt och du kan ha mappar som du kommer åt både från Win och OS X, du kan skriva ut från båda, du kan surfa i båda osv.

Har du frågor om Parallels är det bara att fråga på, jag kan förhoppningsvis svara på dem.
Citera
2007-04-19, 18:45
Moderator
^Eazs avatar
Jag kör VMWare Fusion (som är gratis nu i betan), då behöver man inte formattera enheten eftersom den lägger Windows/Linux eller vad man nu vill ha i en image-fil.

Då kan man iof inte boota up i Windows utan man kör det genom OSX, det beror på hur du vill köra.

Enda som inte funkar i Windows verkar vara Firewire, däremot så mountar min iPod iTunes för Windows om jag kör via USB, nätverk, osv funkar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in