• 2
  • 3
2007-04-19, 17:35
Bannlyst
ja det vet jag men han e s jvla dum i huvet s han fattar inte ett skit, typ han bara sitter p sin stol s gr vi ingenting han kan inte ett skit
Citera
2007-04-19, 18:56
Medlem
Donnos avatar
Jag blev avstngd frn datorerna p skolan ngra mnader efter att ha skickat net send. Skickade ngra gnger och ingen som satt i samma datorsal fick upp ngot meddelande. Tydligen fick admin alla, var inte s lyckat.
Citera
2007-04-19, 22:50
Medlem
Ping of death, Whaaat? vad r det och hur gr man? Snlla bertta
Citera
2007-04-19, 23:05
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigo
Ping of death, Whaaat? vad r det och hur gr man? Snlla bertta
Google?

Ping of Death funkar oftast bara p OS ldre n 1998. Dagens OS kraschar i regel inte av detta.

///DM
Citera
2007-04-19, 23:17
Medlem
Roligare att gra som jag gjorde ..

skrev ett program i vb6 som skapade mappar p den gemensamma arean p ntverket

det slutade med 168,000 mappar, en ntverkskrasch / serverkrasch + All gemensam data frlorad och hot om polisanmlan eller arbeta extra p skolan i ngra dagar utan att f betalt (som datoradministratr var det ox! (ironiskt nog))
Citera
2007-04-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K85
Roligare att gra som jag gjorde ..

skrev ett program i vb6 som skapade mappar p den gemensamma arean p ntverket

det slutade med 168,000 mappar, en ntverkskrasch / serverkrasch + All gemensam data frlorad och hot om polisanmlan eller arbeta extra p skolan i ngra dagar utan att f betalt (som datoradministratr var det ox! (ironiskt nog))

ah! kndes det bra?
Citera
2007-04-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigo
ah! kndes det bra?

japp :P
Citera
2007-04-20, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Google?

Ping of Death funkar oftast bara p OS ldre n 1998. Dagens OS kraschar i regel inte av detta.

///DM

sant, ping of death kommer antagligen inte fungera d man skert inte ens fr ngot svar frn mldatorn, men om man fr svar s kan man gra "bat" filer som ppnar en jvla massa fnster som alla pingar samma ml. om inte annat s kommer ntverket g jvligt segt.

(glm inte att stlla parameter -w p ett lgt vrde)
Citera
2007-04-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelSV
sant, ping of death kommer antagligen inte fungera d man skert inte ens fr ngot svar frn mldatorn, men om man fr svar s kan man gra "bat" filer som ppnar en jvla massa fnster som alla pingar samma ml. om inte annat s kommer ntverket g jvligt segt.

(glm inte att stlla parameter -w p ett lgt vrde)

Men det r ju inte POD. Det r ju DoS. Och det kommer antagligen inte ha ngon strre effekt p varken ntverket eller datorn i frga. Om man inte skaffar ett X antal datorer och gr det p.
Citera
2007-04-20, 12:25
Medlem
nojas avatar
Oj oj oj, minns nr jag gick frsta ret p gymnasiet och anvnde netsend

Gjorde en .bat fil vid uppstarten p en dator som bara pumpa ut netsend, sjlvklart var de flera 100 datorer i samma ntverk!
Citera
2007-04-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleepan
Men det r ju inte POD. Det r ju DoS. Och det kommer antagligen inte ha ngon strre effekt p varken ntverket eller datorn i frga. Om man inte skaffar ett X antal datorer och gr det p.

jojo, men enklare version av POD ^^
man behver ju inte g till verdrift..
Citera
2007-04-20, 18:58
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelSV
jojo, men enklare version av POD ^^
man behver ju inte g till verdrift..

Nej, POD r inte samma sak som att pinga en dator tills den dr. Det fr samma effekt nstan, men det r en helt annan sak.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in