Jag har precis installerat ubuntu 6.10 och har även xp på samma burk. Problemet är att ubuntu inte hittar mitt nätverkskort, ett "realtek RTL9139/810x" som sitter integrerat i moderkortet. Hur bär man sig åt för att manuellt lägga till nätverkskortet? Som det är nu kan jag bara se en modemanslutning under nätverksanslutningar.
Sen verkar Ubuntu inte hitta min integrerade ljudkort heller. Ett Realtek AC 97 kallas det nog. Hur får man det att funka?
Installera Ubuntu 7.04 så funkar det. Dock en betaversion, men den rullar på fint på min laptop.
edit: Sunet säger
Citat:
Ursprungligen postat av http://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/ubuntu/ubuntu-cd/7.04/
The Ubuntu 7.04 Beta has been removed to allow space for mirrors to fetch the upcoming Ubuntu 7.04 release. Please check back soon, or download a daily build of the desktop, server, or alternate images.
7.04 släpps ju officiellt imorrn så om du orkar vänta en dag så kan du ju plocka den då. Jag uppdaterade min 6.10 till 7.04 igår och det gick utan bekymmer så om du inte vill vänta så är det som tidigare sagts i tråden bara att köra
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!