Citat:
Ursprungligen postat av
CubanLinks
Precis, men kan ändå förstå folk som väljer att röka commercial med dom priserna vi har på 120u-73u, 7-800kr för 5g och är det från en bra tillverkare så blir det dyrare och är det Static Sift eller Frozen Sift så blir det ännu dyrare, men för samma pris så får man minst dubbel mängd commercial hash.
Priserna måste gå ner på riktigt Dry Sift, en säljare som brukar ha det på darknet tar 800kr/5g och då kommer det från dom billigaste och sämsta tillverkare/farms
Ps dom hade testat en sort från Family Farms nyligen och den låg på 46% thc om jag minns rätt medans commercial ligger på runt 20-25%, är det riktigt bra commercial så kan det nog komma upp i 28-30% men inte dom plattorna som kommer till Sverige. Så man får vad man betalar för, och personligen är smaken viktigast och commercial hash smakar skit jämfört med filtrerat och det är ju oftast gjort på nyare genetics.
Vilka menar du är gjort på nyare genetics, commercials va?
Hade också gärna betalat lite extra för nån riktig dunder Dry Sift, eller Beldia som jag hört många prata om, istället för dom här new school sorterna som till 90% känns som typ samma allihop.
Även fast man kan komma över dunder, så är det som du säger att smaken oftast inte är där. För mig är dock kicken viktigast, och jag blir rå-stukad på en 0,15 av den commercial jag får tag i, så jag får ändå säga att jag är nöjd - svårt o lägga mindre liksom, även om man skulle få tag i bättre.. Och då har jag ändå rökt mkt i 15+ år.
Men tyvärr så handlar jag endast face to face, och då är det som du säger i princip omöjligt att hitta hos sin lokala guy. Men som sagt, hade jag kunnat hade jag också lagt lite extra deg då och då, för att få tag i nån sån där riktigt välsmakande, finrökar-hasch 🫠 många år sen man såg dom, i Chris tex (Nepal, Lib, Afghan, Blomster).
Priserna på commercial häromkring ligger på typ 6för500, 50g för 2500:-, 100g för 3-4 lax. Pengarna skulle nog dra iväg snabbt om man hade kunnat lösa lite topshelf här 🤣 blir ju helt andra priser, men fan nån bit då och då hade inte varit fel.