Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-24, 18:53
Medlem
Någon som testat ”Dortmund”?
Citera
2023-09-24, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Blev farbror joakim ist.
Helt ok luktar o smakar gott men men fick lägga lite extra.

Inte testat den, men förhoppningsvis är den bättre än Porsche 😁
Citera
2023-09-24, 23:39
Medlem
Nån som rökt MJ queen eller monte blanco
Citera
2023-09-25, 07:52
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Kalle anka?
porsche?
Kalle Anka var okej.
Den smakade bättre än Dexter iaf.
Citera
2023-09-25, 16:23
Medlem
Vad tycker ni om den nya Badazz Cheese? Riktiiiigt fet luktar sinnessjukt gott gar dock inte rökt. Men underbar att leka med
Citera
2023-09-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klivaren
Röker ni bara skit? Ingen som röker äkta drysift 73 90 120u? Frozen, static? Eller är det bara så att ni inte kan få tag på det?

Personligen röker jag bara sånt förutom grönt och koncentrerat, men ingen ide att diskutera sån kvalitet i denna tråden då det inte är något som man hittar hos sin lokala kran och allt Dry Sift dom kommer in i lite större mängder i Sverige är fake till 95%.
Citera
2023-09-27, 07:41
Medlem
Citat:
Jag kan inte skriva pm nu, men när jag kan så får du ett av mig. Du har helt rätt så gott som alla har fake. Synd att folk går miste om fin röka.

Precis, men kan ändå förstå folk som väljer att röka commercial med dom priserna vi har på 120u-73u, 7-800kr för 5g och är det från en bra tillverkare så blir det dyrare och är det Static Sift eller Frozen Sift så blir det ännu dyrare, men för samma pris så får man minst dubbel mängd commercial hash.

Priserna måste gå ner på riktigt Dry Sift, en säljare som brukar ha det på darknet tar 800kr/5g och då kommer det från dom billigaste och sämsta tillverkare/farms

Ps dom hade testat en sort från Family Farms nyligen och den låg på 46% thc om jag minns rätt medans commercial ligger på runt 20-25%, är det riktigt bra commercial så kan det nog komma upp i 28-30% men inte dom plattorna som kommer till Sverige. Så man får vad man betalar för, och personligen är smaken viktigast och commercial hash smakar skit jämfört med filtrerat och det är ju oftast gjort på nyare genetics.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-09-27 kl. 07:46.
Citera
2023-09-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Precis, men kan ändå förstå folk som väljer att röka commercial med dom priserna vi har på 120u-73u, 7-800kr för 5g och är det från en bra tillverkare så blir det dyrare och är det Static Sift eller Frozen Sift så blir det ännu dyrare, men för samma pris så får man minst dubbel mängd commercial hash.

Priserna måste gå ner på riktigt Dry Sift, en säljare som brukar ha det på darknet tar 800kr/5g och då kommer det från dom billigaste och sämsta tillverkare/farms

Ps dom hade testat en sort från Family Farms nyligen och den låg på 46% thc om jag minns rätt medans commercial ligger på runt 20-25%, är det riktigt bra commercial så kan det nog komma upp i 28-30% men inte dom plattorna som kommer till Sverige. Så man får vad man betalar för, och personligen är smaken viktigast och commercial hash smakar skit jämfört med filtrerat och det är ju oftast gjort på nyare genetics.
Vilka menar du är gjort på nyare genetics, commercials va?

Hade också gärna betalat lite extra för nån riktig dunder Dry Sift, eller Beldia som jag hört många prata om, istället för dom här new school sorterna som till 90% känns som typ samma allihop.
Även fast man kan komma över dunder, så är det som du säger att smaken oftast inte är där. För mig är dock kicken viktigast, och jag blir rå-stukad på en 0,15 av den commercial jag får tag i, så jag får ändå säga att jag är nöjd - svårt o lägga mindre liksom, även om man skulle få tag i bättre.. Och då har jag ändå rökt mkt i 15+ år.
Men tyvärr så handlar jag endast face to face, och då är det som du säger i princip omöjligt att hitta hos sin lokala guy. Men som sagt, hade jag kunnat hade jag också lagt lite extra deg då och då, för att få tag i nån sån där riktigt välsmakande, finrökar-hasch 🫠 många år sen man såg dom, i Chris tex (Nepal, Lib, Afghan, Blomster).

Priserna på commercial häromkring ligger på typ 6för500, 50g för 2500:-, 100g för 3-4 lax. Pengarna skulle nog dra iväg snabbt om man hade kunnat lösa lite topshelf här 🤣 blir ju helt andra priser, men fan nån bit då och då hade inte varit fel.
Citera
2023-09-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n

Hade också gärna betalat lite extra för nån riktig dunder Dry Sift, eller Beldia som jag hört många prata om, istället för dom här new school sorterna som till 90% känns som typ samma allihop.
Även fast man kan komma över dunder, så är det som du säger att smaken oftast inte är där. För mig är dock kicken viktigast, och jag blir rå-stukad på en 0,15 av den commercial jag får tag i, så jag får ändå säga att jag är nöjd - svårt o lägga mindre liksom, även om man skulle få tag i bättre.. Och då har jag ändå rökt mkt i 15+ år.
Men tyvärr så handlar jag endast face to face, och då är det som du säger i princip omöjligt att hitta hos sin lokala guy. Men som sagt, hade jag kunnat hade jag också lagt lite extra deg då och då, för att få tag i nån sån där riktigt välsmakande, finrökar-hasch 🫠 många år sen man såg dom, i Chris tex (Nepal, Lib, Afghan, Blomster).

Priserna på commercial häromkring ligger på typ 6för500, 50g för 2500:-, 100g för 3-4 lax. Pengarna skulle nog dra iväg snabbt om man hade kunnat lösa lite topshelf här 🤣 blir ju helt andra priser, men fan nån bit då och då hade inte varit fel.

New genetics är strain från t.ex USA som: Gelato, olika Cookies, Runtz, Skittlez osv

EU strains som kommer från Holland/Spanien är ju typ: White Widow, Amnesia Haze, olika skunk, Critical osv

Commercial hash gör ju ofta av lite äldre sorter som Beldia (men knappt några bönder som odlar det nuförtiden) men nu är det väl mer paki landrace och lite äldre Eu strains som critical och liknande medans bättre hash som "Dry Sift" ofta görs av nyare strains som US strains/new genetics.
Citera
2023-09-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks

Family farms finns i Sverige såg jag nyligen, drysift och frozen sift. 1800kr kostade en 10a av frozen. Och 1500kr för en 10a av drysiften 120u. Nej är man bara en deltids rökare kanske Commercial räcker. Men som du säger är smaken helt annorlunda.
Citera
2023-09-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n

Röker du 0,15 av Commercial och blir rå-stukad måste du gå på något annat med? Så låg tolerans har jag aldrig hört efter 15 års bruk.
Citera
2023-09-27, 17:13
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Röker du 0,15 av Commercial och blir rå-stukad måste du gå på något annat med? Så låg tolerans har jag aldrig hört efter 15 års bruk.

Jag måste lägga in ett varningens finger. Jag testade själv att köpa något som skulle vara superduper och dyrt som attans var det med. Var ju någon standardskit som var spetsad syntetiska grejer. Finns test att köpa för se om det är spetsad med syntetiska cannaboider.

Saken är den om man tar tex hasch som bubblar. Är ju typ från första silningen i marocko eller det landet det nu tillverkas i. Det lämnar väldigt sällan landet eller ens byn där det är tillverkat. Det som kommer hit och bubblar är garanterat något som dom tryckt i för att det ska bubbla.

Dom skrattar åt er för ni är så korkade och köper b sortering som är sprängfylld med farliga saker för dubbla priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in