• 2
  • 3
2007-09-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Att jogga på studsmatta blir nog minst lika jobbigt som jogga på väg..

Det var en konstig mening från din sida, men ja, det är jobbigare att springa på studsmatta än en vanlig grus/asfaltsväg. testat att springa i sand t.ex.?
Citera
2007-09-08, 10:58
Medlem
Har man som mej en stor isterbuk är nog inte studsmatteträning att rekomendera... Hoppade häromdan 10 minuter på studsmatta, isterbuken hoppade upp och ner som en stor geléklump hela tiden jag hoppade, och märkte efteråt att jag fick ont vid njurarna, så så som min kropp är beskaffad föredrar jag att cyckla för att reducera fett
Citera
2007-09-08, 11:13
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rev_
Hej. Har hört att om man hoppar på en studsmatta (stor) så tappar man lika mkt som att jogga 30 min när man hoppar 5 min ? Sant eller falskt?

det är jävligt kul ialf
Falskt. Det säkert nån tjockis som hävdat det för att boosta sitt självförtroende och tycka han är duktig som hoppar i 5min om dagen.
Citera
2007-09-08, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Falskt. Det säkert nån tjockis som hävdat det för att boosta sitt självförtroende och tycka han är duktig som hoppar i 5min om dagen.

AHAHAH!

Min polare som var rätt överviktig förut, påstod att han gick ner 5kg på en kort tid av att hoppa studsmatta ...

Det innebär 35 000 underskottscalorier ... på 2 veckor av att hoppa studsmatta. Det är bra med fantasi
Citera
2007-09-08, 11:43
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
AHAHAH!

Min polare som var rätt överviktig förut, påstod att han gick ner 5kg på en kort tid av att hoppa studsmatta ...

Det innebär 35 000 underskottscalorier ... på 2 veckor av att hoppa studsmatta. Det är bra med fantasi
Är det några som har fantasi så är det tjockisar. De försöker hitta kryphål och enkla lösningar på allt istället för att träna hårt och äta mindre.
Citera
2007-09-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Är det några som har fantasi så är det tjockisar. De försöker hitta kryphål och enkla lösningar på allt istället för att träna hårt och äta mindre.

The man said it.
Citera
2007-09-08, 18:06
Medlem
Studsmattor = Skit!

Studsmatte är en JÄVLIGT bra pryl om man vill förstöra ryggen!

Känner väl en 10 pers som var före detta studsmattefreaks. Jag var själv en...

Vi var ett gäng polare som tyckte det var ganska roligt att hoppa, vi gjorde volter, körde fight och satte några studsemattor bredvid varandra för att öka nöjet.

Efter en månads dagligt hoppande började vi alla känna lite ont i ryggen när man hoppade, vi vilade nån vecka och kät det hela gå över. Snart började vi hoppa lita intensivt som innan, men sen fick vi ont i ryggen igen. Sen blev det vinter och man kunde inte hoppa.

Sommarn kom och jag skulle prova att hoppa lite tänkte jag. Fyfan en sån smärta! Smärtan från förra sommarens hoppning satt kvar!

Frågade dom andra om dom också hade ont, alla utom en fick ont.

Gick till en kirupraktor (stavning?) och det visade sig att ryggkotorna tryckts ihop typ.

Min kompis lillebror som är en 15 bast som också hoppade en del har sabbat ryggen för resten av livet. Ryggraden hade böjt sig och var och skulle förbli sne för resten av hans liv. Han får absolut inte hoppa studsematta.

Nu i slutet av sommarn provade jag att hopp lite. Men likförbannat sitter smärtan kvar.

Nu ska ni inte tro att vi är ett gäng ötränade fjollor, nä alla är sportiga av sig och dem flesta gymmar och löper.

Så för guds skull! Köp INTE studsmatta. Ni sabbar ryggen.
Citera
2007-10-02, 23:34
Medlem
itys avatar
å tusan.... varför skrivs det inte om detta i tidningarna?
var och varannan barnfamilj har ju studsmatta som nyttjas hur mycket som helst av ungarna.
Citera
2007-10-03, 12:52
Medlem
Swoms avatar
om du har samma puls sa braner du ungifar lika mycket energi det ar lite olika
Citera
2007-10-03, 20:05
Medlem
udozs avatar
lol
Citera
2007-10-03, 20:13
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
AHAHAH!

Ja, du har bra fantasi. Du tror att all vikt man går ner består av 100% fett
5kg är inga problem alls att gå ner på 2 veckor, det mesta kommer bara vara vatten.
Citera
2007-10-03, 20:28
Medlem
goodfellass avatar
Nån har läst för mycket Aftonbladet...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto