Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-17, 22:13
Medlem
xobs avatar
Tja!

Hur gör man för att installera Windows Vista utan att förlora datan på hårddisken? Jag vill ha allt kvar förutom XP installationen.

Det går väl?

Tack.
Citera
2007-04-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xob
Tja!

Hur gör man för att installera Windows Vista utan att förlora datan på hårddisken? Jag vill ha allt kvar förutom XP installationen.

Det går väl?

Tack.

Det är bara att välja uppdatera, ska finnas som ett alternativ när du startar din vista-cd
Citera
2007-04-18, 00:04
Medlem
The Sidewinders avatar
Ja det borde gå om du inte har någon skum version av xp installerad innan. Du skall dock vara medveten om att uppgraderade system oftast är sämre än nyinstallerade system. Och med sämre menar jag slöare ungefär på samma sätt som en dator som inte installerats om på några år. Det rekomenderas skarpt att antingen ha en extra hårddisk för viktig data eller att partitionera upp hårddisken. Har du redan datan på den är det försent att partitionera dock.
Citera
2007-04-18, 14:37
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xob
Tja!

Det går väl?

Tack.

Kör Easy transfer innan du installerar, finns med på vista skivan under fler alternativ tror jag det var.. Sen är det bara att välja vad du vill som ska sparas och så lägger du image filen som den skapar på en annan hdd så klart..

Sen är det bara att köra det verktyget igen när du har installerat Vista och backa tillbaka rubbet.. Men programmen bör du ominstallera för det går nog inte att backa. O som sagts innan, det är bra mycket bättre att blåsa datorn och köra en clean install så slipper du ta med dig eventuella problem från XP..
Citera
2007-04-18, 15:32
Medlem
xobs avatar
okej, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in