2007-04-17, 11:05
Medlem
Teckandae en tilläggsförsäkring (kronanförsäkring) på en av företagetsbilar efter att ha blivit uppringd av en telefonsäljare, köper aldrig saker på telefon men eftersom det var billigt och försäkringen ersatte självrisk, fir hyrbil etc så slog jag till.

2 veckor senare så råkade jag krocka in i en trottarkant, vilket gjorde bilen obrukbar.

Ringde därför till mitt huvudbolag där bilen är helförsäkrad (trygg-hansa) , och till Kronan för att anmäla skadan.

Trygghansa var det inga problem på, men när jag ringde till kronan så fick jag beskedet att det aldrig teckats nån försäkring.
Eftersom jag har vittnen till samtalet så är jag 100% säker på att jag tackade ja till erbjudandet. Därför bad jag skaderegeleraren att plocka fram en logg på samtalet med telesäljaren , efter en dag så fick jag till svar att det finns en logg på att dom ringt mig, men ingen inspelning av samtalet och därför kan det inte styrkas att jag tecknat nån försäkring.

Så frågan är vad kan jag göra för att få rätt till ersättning? Dessutom så trodde jag att alla samtal från telesäljare spelades in, för att kunna plockas fram vid eventuella tvister.

Tacksam för svar.
Citera
2007-04-17, 14:25
Medlem
Curiks avatar
Du fick alltså inte hem något kvitto eller dyl. konfirmation som du kan styrka med? Hur betalades tilläggsförsäkringen?
Citera
2007-04-17, 15:36
Medlem
Antar dom snarare spelar in alla samtal där avtal ingås då det förmodligen är betydligt vanligare att företagets uppfattning är att avtal ingåtts medans konsumenten är av annan åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in