Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2012-12-30, 09:16
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Dessa är tyvärr Jan Milds totalt sönderklippta versioner. De går inte att kolla på. Det är 80% hans bänga snack och 20% av debatten. Nämnde dem i första inlägget.
OK, ska kolla bättre nästa gång.
Citera
2013-02-07, 17:35
Medlem
Finns det någon information om varför denna debatt har tagits bort??
Citera
2013-02-07, 18:45
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBEM
Finns det någon information om varför denna debatt har tagits bort??

Tror det var snubben som hade hand om sdtv förrut som tog bort allt när de bytte ut honom. Eftersom den fanns på youtube fram till för något år sen så har väl folk inte varit så duktiga på att hålla torrentsarna levande.

Frustrerande skit

Men finns åtminstone ett par sekvenser ur den i "Best of Jimmie Åkesson" på YT. Man får nöja sig med den tills någon briljant person stiger ner från sitt moln och laddar upp debatten igen.

Här är den biten som finns: http://youtu.be/fK3exmnlXBk?t=4m41s

Fan va fet Jimmie var.. Men han ägde upp Måna jäkligt ordentligt. Hon hade liksom väntat sig något WT-drägg och verkade inte alls ha förberett sig på en seriös debatt.
Senast redigerad av Carlos88 2013-02-07 kl. 18:49.
Citera
2020-09-04, 10:36
Medlem
maxorrs avatar
Lite fredasmys .. (trots het-aktuell sång idag fast via Löfven och company)

Blattar bråk del 7 - Mona Sahlins sång

https://www.youtube.com/watch?v=zS2NrfX_iBQ

Glad fredag dax å öppna första gokall bärsen.. hanne
Citera
2023-05-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Är det någon debatt i SD-historien som är "historisk" så är det denna, därav vikten att få den online igen.

Om ni också är entusiastiska att få tag på den är ni varmt välkomna att uttrycka det här då jag varken vill eller får hålla denna tråd vid liv själv

Nu finns återigen denna uppladdad på youtube att se:
https://youtu.be/91yTnWmd_A8
Citera
2023-05-14, 23:37
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technox
Nu finns återigen denna uppladdad på youtube att se:
https://youtu.be/91yTnWmd_A8

Två stollar som står och tjafsar vem orkar titta på en så gammal debatt?
Citera
2025-09-03, 23:22
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Det är intressant tycker jag att kolla på denna debatt så här många år efteråt. Jag såg den aldrig i direktsändning på sin tid, men såg den på nätet kort efteråt. Jag kommer ihåg att vissa PK-människor var starkt kritiska till att ens debatten togs öht.

Går man in och tittar i kommentarsfältet under den nyuppladdade versionen (här), så ser man mycket kommentarer som att Åkesson hade rätt.

Citat:
@akestrand2147
för 2 år sedan
Mona Sahlin har inte ett uns av verklighetsförankring. I detta inslag framstår hon som lite småkorkad. Idag 2023 ser vi resultatet. Jag är innerligt glad över att denna människa lämnat politiken.

Citat:
@henrikpersson1962
för 2 år sedan
De två borde hålla en liknande debatt idag - Sahlin hade säkert inte tackat ja.

Citat:
@britt-marieholmquist657
för 2 år sedan
Mona Sahlin hoppas att du ser detta idag 2023 och att du förstår hur fel du hade. Du är en skuld till detta förfärliga samhälle vi har idag. Jag försätter att du har en stor skam och ångrar dig. Det vore solidariskt att du ber om ursäkt för din dumhet.

Citat:
@bobbyb5710
för 2 år sedan
Man ser ju ut det blev, hade de lyssnat på Jimmie så hade vi inte haft alla skjutningar vi har idag.

Idag håller Lawen Redar på att föra S mot en position som SD hade då, medan SD (åtminstone retoriskt) har börjat närma sig AFS.

Det var först 2018 som SD började prata seriöst om återvandring (efter många år iaf.). Innan det hette det att vi skulle hjälpa de som redan var här. Ungefär den retoriken används idag av S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in