Det är intressant tycker jag att kolla på denna debatt så här många år efteråt. Jag såg den aldrig i direktsändning på sin tid, men såg den på nätet kort efteråt. Jag kommer ihåg att vissa PK-människor var starkt kritiska till att ens debatten togs öht.
Går man in och tittar i kommentarsfältet under den nyuppladdade versionen (
här), så ser man mycket kommentarer som att Åkesson hade rätt.
Citat:
@akestrand2147
för 2 år sedan
Mona Sahlin har inte ett uns av verklighetsförankring. I detta inslag framstår hon som lite småkorkad. Idag 2023 ser vi resultatet. Jag är innerligt glad över att denna människa lämnat politiken.
Citat:
@henrikpersson1962
för 2 år sedan
De två borde hålla en liknande debatt idag - Sahlin hade säkert inte tackat ja.
Citat:
@britt-marieholmquist657
för 2 år sedan
Mona Sahlin hoppas att du ser detta idag 2023 och att du förstår hur fel du hade. Du är en skuld till detta förfärliga samhälle vi har idag. Jag försätter att du har en stor skam och ångrar dig. Det vore solidariskt att du ber om ursäkt för din dumhet.
Citat:
@bobbyb5710
för 2 år sedan
Man ser ju ut det blev, hade de lyssnat på Jimmie så hade vi inte haft alla skjutningar vi har idag.
Idag håller Lawen Redar på att föra S mot en position som SD hade då, medan SD (åtminstone retoriskt) har börjat närma sig AFS.
Det var först 2018 som SD började prata seriöst om återvandring (efter många år iaf.). Innan det hette det att vi skulle hjälpa de som redan var här. Ungefär den retoriken används idag av S.