Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2007-04-25, 09:36
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ursäkta om detta redan lösts tidigare i tråden, men jag orkar inte läsa igenom alla 80+ sidor.

Finns det någon som har spelat in debatten? Tyvärr så missade jag den, men vill hemskt gärna se den. Såg att någon postade en länk till TPB, men han som seedade stack efter ett tag (fick ner 39.6%) och sen försvann den därifrån. Finns kvar på typ isohunt, men där finns inga seedare. Kan någon vara så vänlig och lägga upp detta nånstans?

Jag har försökt se debatten på tv4.se men deras sida är trasig och deras webb-tv fungerar inte som den ska i Linux.

Oerhört tacksam om någon kan styra upp detta.. tack.

finns på you tube. Sök på jimmie åkesson.
Citera
2007-04-25, 13:35
Medlem
Falentias avatar
"Sverigedemokraternas uppgifter stämmer inte
Kommentar - Kvällsöppet med Ekdal och Hakelius den 19 april
De uppgifter om anmälningar till DO som Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson framförde i gårdagens debatt är felaktiga. DO fick ca 750 anmälningar om etnisk eller religiös diskriminering bara under förra året. Av dem avsåg ca 300 diskriminering i arbetslivet. Till detta kommer alla de anmälningar om diskriminering i arbetslivet som anmäls direkt till fackförbunden. Undersökningar visar även att det finns ett stort mörkertal vad gäller anmälningar.

DO utverkade förra året fyra domar om etnisk diskriminering och har idag ytterligare drygt 20 pågående rättsprocesser.

Lika rättigheter och möjligheter för alla är en självklarhet i ett land som respekterar de mänskliga rättigheterna. Anmälningarna till DO och flertalet forskningsrapporter visar entydigt att etnisk och religiös diskriminering alltjämt är en viktig fråga som vi som samhälle måste på allvar.

Katri Linna, Ombudsman mot diskriminering"

För övrigt vann inte någon av dessa talare. Deras sätt att argumentera på var av dagisklass, det hela gick ut på att spänna musklerna och ryta, iställer ör att på ett konkret sätt ställa den andre emot väggen med kniven mot strupen, ingen som helst tanke bakom debattekniken.

Kan inte Mona ta hem en debatt på Åkesson, då kan hon inte ta hem en debatt mot någon annan. Stackars sossar.
Citera
2007-04-27, 00:09
Medlem
Sahfires avatar
Mona Sahlin ger ingen bra bild som statsminister. Hon röker som en gris och hatar våra traditioner! - Svenskfientlig.

Plus, att hon är en IQ-befriad jävla muslimsk hiphop-wannabe, medans hon försöker fly ifrån de invandrartäta områdena.

Hon har uttalat sig om att svenskar inte har någon kultur som håller ihop dem, samt att midsommarafton och såna töntiga saker inte borde finnas.

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."

Mona som muslim -> http://sdblogg.se/wp-content/uploads/2007/02/mona.jpg

Mona Sahlin hade som vanligt inga sakargument utan försökte spela på känsloargumenten. Men dessa räckte inte särskilt långt och Åkesson kunde med lätthet kontra med sakargument och fakta.

Edit -> Är ledsen, men jag blir bara så upprörd över att SD klassas som främlingsfientligt att jag måste skriva av mig.
Citera
2007-04-27, 00:28
Medlem
Jackthehammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahfire
Mona Sahlin ger ingen bra bild som statsminister. Hon röker som en gris

Jag hatar henne med hela mitt hjärta. Men det faktum att hon röker spelar väl rock n' roll
Citera
2007-04-27, 00:30
Medlem
Sahfires avatar
Ja, iofs.. men hela hennes attytid och fientlighet kombinerat med den cigaretten, usch!
Hon är ju inget bra föredöme på något sätt för Sverige. Hehe, ta inte illa upp rökare.

Edit -> Argh, är trött idag. Skriver som en kebabapa.
Citera
2007-04-27, 00:50
Medlem
Jackthehammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahfire
Hehe, ta inte illa upp rökare.

Hehe, ja du får ursäkta, men i dessa tider och den hets det är mot oss, så försvarar man efter bästa förmåga

Man blir helt enkelt lite känslig
Citera
2007-04-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falentia
"Sverigedemokraternas uppgifter stämmer inte
Kommentar - Kvällsöppet med Ekdal och Hakelius den 19 april
De uppgifter om anmälningar till DO som Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson framförde i gårdagens debatt är felaktiga. DO fick ca 750 anmälningar om etnisk eller religiös diskriminering bara under förra året. Av dem avsåg ca 300 diskriminering i arbetslivet. Till detta kommer alla de anmälningar om diskriminering i arbetslivet som anmäls direkt till fackförbunden. Undersökningar visar även att det finns ett stort mörkertal vad gäller anmälningar.

DO utverkade förra året fyra domar om etnisk diskriminering och har idag ytterligare drygt 20 pågående rättsprocesser.

Lika rättigheter och möjligheter för alla är en självklarhet i ett land som respekterar de mänskliga rättigheterna. Anmälningarna till DO och flertalet forskningsrapporter visar entydigt att etnisk och religiös diskriminering alltjämt är en viktig fråga som vi som samhälle måste på allvar.

Katri Linna, Ombudsman mot diskriminering"

För övrigt vann inte någon av dessa talare. Deras sätt att argumentera på var av dagisklass, det hela gick ut på att spänna musklerna och ryta, iställer ör att på ett konkret sätt ställa den andre emot väggen med kniven mot strupen, ingen som helst tanke bakom debattekniken.

Kan inte Mona ta hem en debatt på Åkesson, då kan hon inte ta hem en debatt mot någon annan. Stackars sossar.

Vad jag förstår av denna artikel - som är från en sossetidning - så har SD missförstått uppgifterna. Men kärnan är riktig:

Citat:
Amos anmälan blev en av de trehundra anmälningar om diskriminering i arbetslivet som DO får in varje år. Bara 16 har lett till stämning i Arbetsdomstolen sedan den första lagen kom 1994. Ett enda åtal har vunnits. Någonsin.

http://www.dagensarbete.se/home/da/home.nsf/unid/8C86915EABB3FC43C1257162003C5B6F?OpenDocument

Detta är nåt som förtigs av DO - en otroligt politisk tjänsteman. Hela systemet med JämO, DO, etc. är skamligt - en förolämpning mot demokratin och rättskänslan. Det strider mot hela idén med den oväldiga ämbetsmannakåren.
Citera
2007-05-01, 23:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Månas PK-rap

Här kommer en festlig rap med ljudklipp från Mona Sahlins ökända debatt i TV4, tonsatt med tuff etnisk techno. Fick den per mail från en bekant, tror den är rätt ny.

Ca 2 minuter mp3, skoj värre.

http://www.sendspace.com/file/l2afpe

Ladda ned och skicka vidare!

- F.G
Citera
2007-05-01, 23:36
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Här kommer en festlig rap med ljudklipp från Mona Sahlins ökända debatt i TV4, tonsatt med tuff etnisk techno. Fick den per mail från en bekant, tror den är rätt ny.

Ca 2 minuter mp3, skoj värre.

http://www.sendspace.com/file/l2afpe

Ladda ned och skicka vidare!

- F.G

årets sommarplåga utan tvekan.
Citera
2007-05-02, 01:13
Medlem
såg inte debatten men alla vinner mot Mona hur dom än beter sig så utfallet var ju självsägande
Citera
2008-12-29, 01:47
Bannlyst
Skulle vara intressant med litet fler debatter med partier utanför riksdagen. Varför inte Richard Falkvinge mot Carl Bildt. Eller Nils Lundgren mot Mona Sahlin.
Citera
2012-12-16, 14:21
Medlem
Carlos88s avatar
Den legendariska debatten mellan Åkesson och Sahlin från 070419

Det fanns en stor tråd på 1000 poster om denna på flashback tidigare ( https://www.flashback.org/t473569 ). Den är dock låst och arkiverad.

Av nostalgiska skäl tänkte jag göra en ny tråd om detta av anledningen att:
Denna nästintill ikoniska debatt verkar vara omöjlig att få tag på. Den fanns på youtube hur länge som helst men nu är den borttagen och det finns två torrentar med den varav båda är döda.

Allt som finns kvar är en bäng version på YT där Jan Mild kommenterar var femte sekund på allting och är därför helt outhärdlig att titta på.

Så jag förfrågar er: sök era hårddiskar efter denna debatt. Filen bör heta antagligen Kvallsoppet-Akesson.vs.Sahlin.XviD.avi och ligga på 350mb eller så heter den TV4.avi och ligga på 586mb (beroende på vilken version ni har). Släng sedan upp den på youtube eller som torrent så debatten kan återta sin plats i flashbacks kulturhistoria

Lite mer seriöst: Underlaget för denna tråd blir givetvis denna debatt. Någon måste dock lägga upp den först. Jag har sett andra trådar på detta delforum som handlar om äldre debatter och är rätt säker på att detta ska vara inom ramen för forumets regler (som jag i allmänhet inte vill äventyra att råka bryta mot). Delforumet är "Offentliga debatter" och inte "Aktuella offentliga debatter" så detta bör vara okej hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in