2007-04-16, 21:50
Medlem
Hej

Det är så att jag råkade stänga av musen på min bärbara dator. Läste innan här att det fanns några knappar man kunde trycka för o få den funka igen, men hittar inte den längre.
Så om nån kan hjälpa mig eller vet hur ja ska göra för o få igång den igen skulle de vara snäll
Det är en Dell D420 om det är viktigt
Citera
2007-04-16, 22:44
Medlem
sagolikparalyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dia2
Hej

Det är så att jag råkade stänga av musen på min bärbara dator. Läste innan här att det fanns några knappar man kunde trycka för o få den funka igen, men hittar inte den längre.
Så om nån kan hjälpa mig eller vet hur ja ska göra för o få igång den igen skulle de vara snäll

starta om datorn?
Citera
2007-04-17, 09:46
Medlem
hjälper ej
Citera
2007-04-17, 10:18
Medlem
Använd tangentbordet för att ta dig in i kontrollpanelen!
Windowstangenten tar upp startmenyn sen är det bara använda pilarna.
Citera
2007-04-17, 10:39
Medlem
call3s avatar
OM detta (från en cmdtråd) stänger av musen och tangentbord...
Rundll32 ----""" UTFYLLNAD """--- mouse,----""" UTFYLLNAD """---disable
Rundll32----""" UTFYLLNAD """--- keyboard, ----""" UTFYLLNAD """---disable
(la till ----""" UTFYLLNAD """--- i hopp om att antivirusprogramen inte skulle klaga. gör den det så ber jag om ursäkt)
men kan man då inte bara byta till enable i stället ?
skriv i en .bat o kör o njut
(hoppas jag)
Citera
2007-04-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dia2
Hej

I "Dator och IT-support" som numera är ett arkiverat forum står det beskrivet hur man kan göra, antar att det var det du letade efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Har man en laptop så är det mindre lämpligt att avaktivera autostarten på "Synaptics", progget för pekplatta/styrpinne.

Undra vad man ska göra om man gör det och startar upp datorn, uppstår ju moment 22.

Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Typ WIN+R, msconfig, ENTER, CTRL+TAB CTRL+TAB CTRL+TAB CTRL+TAB, Pila ned, bocka i med Space och tryck Enter
Citera
2007-04-17, 14:47
Medlem
Tack för hjälpten alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här