2007-04-16, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
... dessutom missgynnas våra trådar i Datasäkerhet av en filtrering.
Det har jag väldigt svårt att tro.
Citera
2007-04-16, 22:40
Medlem
Kuyichis avatar
Okej. Jag tror jag är med. Jag får dock ingen virusvarning. Har inget antivirusprogram vad jag vet. Det som händer för mig är detta:

Citat:
Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.

--------------------------------------------------------------------------------

Försök med något av följande:

Klicka på knappen Uppdatera eller försök igen senare.

Om du skrev in sidadressen i Adressfältet bör du kontrollera att den är korrekt.

Om du vill kontrollera dina anslutningsinställningar klickar du på Internet-alternativ på Verktyg-menyn och klickar sedan på Inställningar på fliken Anslutningar. Inställningarna bör matcha de inställningar som nätverksadministratören eller Internet-leverantören angett.
Kontrollera om inställningarna för Internet-anslutningen identifieras. Du kan låta Windows söka på nätverket och automatiskt konfigurera nätverksinställningar (om nätverksadministratören har aktiverat den här inställningen).
Öppna Verktyg-menyn och klicka sedan på Internet-alternativ.
Öppna fliken Anslutningar och klicka på LAN-inställningar.
Markera Automatisk identifiering av inställningar och klicka sedan på OK.
Vissa platser kräver säkerhet för 128-bitars anslutning. Klicka på Hjälp-menyn och klicka sedan på Om Internet Explorer för att kontrollera hur stark säkerhet du har installerad.
Om du försöker nå en säker sida, kontrollerar du att säkerhetsinställningarna kan stödja den. Klicka på Internet-alternativ på Verktyg-menyn, och klicka sedan på fliken Avancerat och kontrollera inställningarna för SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 och PCT 1.0 i avsnittet Säkerhet.
Klicka på knappen Bakåt om du vill försöka med en annan länk.

Det går inte att hitta server eller ett DNS-fel har uppstått
Internet Explorer
Citera
2007-04-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Det har jag väldigt svårt att tro.
För om man skulle filtrera bort mousedisable så skulle man vara tvungen att filtrera bort alla snarliknande kod som NOD stör sig på och då skulle våra trådar i Datasäkerhet störas.
Citera
2007-04-16, 22:53
Bannlyst
Ytterligare två trådar:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=468540
http://www.flashback.org/showthread.php?t=473326

Citat:
För om man skulle filtrera bort mousedisable så skulle man vara tvungen att filtrera bort alla snarliknande kod som NOD stör sig på och då skulle våra trådar i Datasäkerhet störas.
Jag har fortfarande svårt att se/förstå/tro hur det skulle störa datasäkerhetsforumet. "Mousedisable"-koden har bara postats i ett syfte: att skrämma, irritera och förstöra för andra användare. Kan du länka till några trådar som skulle rubbas?

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Okej. Jag tror jag är med. Jag får dock ingen virusvarning. Har inget antivirusprogram vad jag vet. Det som händer för mig är detta ...
Är du säker på att du inte har ett AV-program? Om jag stänger av mitt NOD32 och går in i en tråd som har sådan skadlig kod får jag samma fel – sidan laddas först, men någon sekund senare avbryts laddningen raskt. Detta beror på att NOD32 fortfarande körs i bakgrunden och tar det säkra före det osäkra och hindrar "hotet".

Om jag däremot har NOD32 fullt påslaget kan jag beroende på vad jag ställt in i inställningarna få upp en varningsruta där jag kan välja om jag vill "Terminate (Blocks the threat)" eller bara stänga ned rutan ("Close").
Citera
2007-04-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ytterligare två trådar:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=468540
http://www.flashback.org/showthread.php?t=473326

Jag har fortfarande svårt att se/förstå/tro hur det skulle störa datasäkerhetsforumet. "Mousedisable"-koden har bara postats i ett syfte: att skrämma, förstöra och irritera för andra användare. Kan du länka till några trådar som skulle rubbas?
Mousedisablekoden postades inte därför men det är en annan historia. Ex: Någon vill förklara hur man gör någonting via BAT , NOD skriker till och alla kopierar in det i sin signatur. Att man kan ändra allas signaturer som innehåller detta förstår jag för det gynnar verkligen inte debatten men att filtrera tycker jag är överdrivet.
Citera
2007-04-16, 23:07
Bannlyst
Citat:
Mousedisablekoden postades inte därför men det är en annan historia.
Varför postades den i så fall?

Citat:
Att man kan ändra allas signaturer som innehåller detta förstår jag för det gynnar verkligen inte debatten men att filtrera tycker jag är överdrivet.
Det låter vettigt.
Citera
2007-04-16, 23:09
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:

Är du säker på att du inte har ett AV-program? Om jag stänger av mitt NOD32 och går in i en tråd som har sådan skadlig kod får jag samma fel – sidan laddas först, men någon sekund senare avbryts laddningen raskt. Detta beror på att NOD32 fortfarande körs i bakgrunden och tar det säkra före det osäkra och hindrar "hotet".

Om jag däremot har NOD32 fullt påslaget kan jag beroende på vad jag ställt in i inställningarna få upp en varningsruta där jag kan välja om jag vill "Terminate (Blocks the threat)" eller bara stänga ned rutan ("Close").

Har kört med NOD32 förut men blev less då jag fick massa varningar som blippade upp när jag inte önskade så har försökt att stänga av det. Antar att det körs i bakgrunden ändå kanske. Datorer är inte min grej.
Citera
2007-04-16, 23:29
Medlem
Citat:
Varför postades den i så fall?
Svarade på frågan "Jaaag vil förstöra min skoldatta."
Citera
2007-04-17, 00:01
Medlem
pastorns avatar
Så ett antivirusprogram reagerar på godtyckligt inmatad text och ett inlägg försvinner? Eller har någon mod redigerat en signatur?
Citera
2007-04-17, 01:26
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag tycker det är riktigt irriterande att vilja läsa en tråd så möts man utav en varning ifrån NOD bara för att några nötter
har den där koden i sin signatur och uppenbarligen så har dom den för att irritera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in