• 1
  • 2
2007-04-17, 13:16
Medlem
Seamus Costellos avatar
Aldrig varit i Gävle men Brända Bocken har ju ett fränt namn...
Citera
2007-04-17, 13:23
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Aldrig varit i Gävle men Brända Bocken har ju ett fränt namn...

Okej mat, men det är små portioner och inte speciellt prisvärt. Däremot är det ett rätt trevligt ställe att börja utekvällen på.

Interpool, biljardhallen uppe på söder, gillar jag. Rejäl mat till hyffsade priser.
Citera
2007-04-17, 13:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi

Finns ganska många ställen med hyggliga priser. Undvik Brunnsgatan 63 (dålig mat och hyffsat dyrt) och Church Street Saloon (kärringen som äger stället ska tydligen vara en riktig häxa) så ska det nog gå vägen.

Håller med om Church street. Ett mirakel att stället går så bra som det gör med tanke på psykopatkärringen som styr och ställer där. Lite Fawlty Towers över det hela.

Men som det sagts tidigare, gå upp på söder så kommer du att passera en jävla massa fina restauranger. Du kan fortsätta ända upp till American Take away-pizzerian (där du inte ska käka), men jag har för mig att det ligger en Mongolisk BBQ-restaurang precis runt hörnet där.
Citera
2007-04-17, 13:39
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
men jag har för mig att det ligger en Mongolisk BBQ-restaurang precis runt hörnet där.

Stämmer, men de kör halvdant thai/kina käk som de flesta nu förtiden...
Citera
2007-04-17, 15:49
Medlem
redbull72s avatar
Har inte varit på church street saloon på flera år, har det blivit sämre där nu? förr var det ju ett kanonställe tyckte jag... cowboybrudar i volangkjolar o julgranskulor o fågelburar i taket, o deras curly-fries...mmmmmm!.... annars kan jag rekomendera korvvagnen som står på torget utanför biografen i närheten av mc-donalds, dom har en jättegod lammkorv!
Citera
2007-04-17, 16:40
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Har inte varit på church street saloon på flera år, har det blivit sämre där nu? förr var det ju ett kanonställe tyckte jag... cowboybrudar i volangkjolar o julgranskulor o fågelburar i taket, o deras curly-fries...mmmmmm!.... annars kan jag rekomendera korvvagnen som står på torget utanför biografen i närheten av mc-donalds, dom har en jättegod lammkorv!

Stämningen är sig lik, restaurangen är en upplevelse utöver det vanliga. Problemet är ägarinnan, fast jag har inga egna erfarenheter av henne utan bara hört ryktesvägen att hon är tokig.
Citera
2007-04-17, 19:32
Medlem
cosmic_dancers avatar
tack för alla tips. Vi får helt enkelt bestämma hos där vad det blir och vad vi är sugna på.
Citera
2007-04-17, 20:22
Medlem
Lugns avatar
Som någon nämnde, Interpool!
Jag har inte käkat där själv, men om dom nu har god mat så är det ju att rekomendera! För efter maten kan ni ju roa er med att skjuta lite biljard & dricka valfri alkohol! Skön stämning där!
Citera
2007-04-17, 21:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
vi ahr ju tyvärr inte all tid i världen på oss. Big comedy grejset börjar kl 19:00 eller det är säker insläpp då. Så man lär ju få i sig något vid 16:00-17:00. Gå sen till kosnerthuset, kanske ta sig en drink och slå sig ner. trevligt värre.
Citera
2007-04-17, 21:19
Medlem
Lugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
vi ahr ju tyvärr inte all tid i världen på oss. Big comedy grejset börjar kl 19:00 eller det är säker insläpp då. Så man lär ju få i sig något vid 16:00-17:00. Gå sen till kosnerthuset, kanske ta sig en drink och slå sig ner. trevligt värre.

Är det "riktigt" bra väder som det nu varit vissa dagar senaste veckan så kan brända (bocken) vara nåt då kanske, mitt på torget så "centralt" man kommer och nära dit ni ska! Är det riktigt varmt så är deras uteservering bra!
Citera
2007-04-17, 21:32
Medlem
cosmic_dancers avatar
vad har de för slgas mat då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto