2007-04-16, 19:41
Medlem
Nudelns avatar
Hej!

Jag har bott, levt och värkat i Göteborg under hela mitt liv (ca 21 år) och känner nu att det börjar bli dax att söka sig efter en egen bostad. Dock är ju bostadssituationen i Göteborg hopplös (än värre i Stockholm, men det vill jag inte behandla här). Det jag undrar är givetvis hur man bäst går till väga för att få tag i en bostad.

Några särskilda sökkriterier som man borde skriva in på http://www.boplatsgbg.se som typ fast anställning framför student som sysselsättning med mera. Har sökt nära 200 olika lägenheter och inte ens blivit kallad på visning till en enda. Känns något hopplöst.

Alternativet är väl att köpa sig något för en mille. Pengar jag givetvis inte har.

Så vad jag nu är ute efter är kanske om man skulle kunna köpa sig ett första handskontrakt (eller liknande) svart av någon. Men frågan är bara var man ska vända sig. Någon som kan hjälpa till?
Citera
2007-04-16, 20:26
Medlem
nazipoliss avatar
Innan jag köppte min bostad så sökte jag ungefär 1000-1500 lägenheter genom boplats och fick 2 visningar...

Är du en bra rövslickare så gå ner till det bolaget där du vill bo och börja slicka...
är du inte bra på rövslickning så får du lära dig, annars så får du inget i dem finare delarna av Gbg , tyvärr!

kolla även på blocket.se eller hemnet.se ....

Om du tycker det är kaous med bostäder nu så skall du kolla om 10 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in