2007-04-16, 18:58
Medlem
Tjenare! jag ska börja plugga på MDH i eskilstuna i höst och jag undrar var man ska bo som student? Vart är det fint, vart är det billigt, vart är det coolt att bo osv.

peace*
Citera
2007-04-16, 19:24
Medlem
Ska du bo coolt och fint får du nog skaffa dig ett extrajobb, iofs finns ju studentbostäderna inne i stan, fast det är väl korridor, finns rätt fina om jag inte minns fel.

Andra studentområden är ju Brunnsbacken, Snopptorp =), Skogstorp. Kolla på http://www.kfast.se , de har lägenheter med studentrabatt, jag bodde i en sådan trea och betalade 2650 för den varje månad, en trea på 85 kvm. Inga fel på den lägenhet, kanske inte låg i det bästa området men det var lugnt, var bosatt i Brunnsbacken då. När jag slutade plugga krävde jag renovering och fick den totalrenoverad.

Lite finare områden är ju Söder och Norr, för prettofolket vill säga. På söder har du en hel del pittoreska cafeer och butiker och även Gamla stan.

Eskilstuna är, trots sitt dåliga rykte, faktiskt en helt ok stad att bo och leva i. Välkommen hit
Citera
2007-04-16, 19:35
Medlem
Aaa jag förstår att man antagligen måste jobba extra, men det ser jag inga problem med! 2650 kr för en 3a är ju jättebra! extrajobbade du?

Jag är främst intresserad av att flytta in tillsammans med en kompis så då antar jag att man kan komma undan ännu lite billigare. Men vad rekomenderar du om man gillar att festa och har lite extrapengar?

Tack för hjälpen!
Citera
2007-04-16, 19:54
Medlem
ÇARNAGEs avatar
jag bodde tre år i nytorp. Bra hyror lite skitigt och massor av invandrare, men relativt lugnt ändå.
Citera
2007-04-16, 21:19
Medlem
kultingens avatar
Usch, hatar den staden

Min farmor bodde i Nyfors, trevligt hos henne i alla fall men har hört att det ska kunna vara en del problem där...
Citera
2007-04-17, 10:49
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Usch, hatar den staden

Min farmor bodde i Nyfors, trevligt hos henne i alla fall men har hört att det ska kunna vara en del problem där...

Det beror ju på var i Nyfors du bor. Övre Nyfors har ju nästan blivit sämre än centrala Nyfors. Mot Järntorget skulle jag inte bo alls. Vid Chinatown. Mot Tunavallen är det ju bättre och höghusen på Åsgatan är det helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in